PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Pierwszy kwartał dla e-commerce. Esotiq & Henderson podlicza zyski

Pierwszy kwartał dla e-commerce. Esotiq & Henderson podlicza zyski
Fot, Sklep Esotiq & Henderson (mat.pras.)
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 25 maj 2018 08:17

W pierwszym kwartale 2018 grupa Esotiq & Henderson uzyskała 33,7 mln zł przychodów wobec 37,7 mln zł rok wcześniej. Spadek o 10,7 proc. wynika głównie z wydzielenia segmentu odzieżowego do EMG SA, do którego doszło w lipcu 2017. Grupa notuje coraz większy udział e-commerce w przychodach. Powierzchnia handlowa salonów marki na koniec pierwszego kwartału była o 5,5 proc. większa r/r. Obecnie grupa posiada 289 sklepów tej marki w pięciu krajach.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 25 maj 2018 08:17

W pierwszym  kwartale 2018 roku wynik operacyjny grupy wyniósł 0,0 mln zł wobec straty 1,1 mln zł przed rokiem, a wynik netto netto 0,2 mln zł wobec straty 1 mln zł rok wcześniej. Jednostkowe przychody Esotiq & Henderson  wyniosły 33,5 mln zł wobec 34,1 mln zł rok wcześniej. Zysk netto wyniósł 0,5 mln zł wobec 1,2 mln zł rok wcześniej.

- Nieznaczny spadek przychodów spółki matki to efekt przesunięcia kontraktów hurtowych z pierwszego na drugi kwartał tego roku. Do tego w  pierwszym kwartale, który jest wyprzedażowym, mieliśmy więcej kosztów stałych licząc r/r ze względu na otwarcia salonów własnych pod koniec ubiegłego roku. Salony te, otwarte w bardzo dobrych centrach handlowych i w nowym koncepcie, powinny w kolejnych kwartałach dojrzeć i osiągać coraz lepsze wyniki sprzedażowe. Były to główne czynniki, które wpłynęły na wynik operacyjny i netto grupy oraz spółki matki - mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.

Prezes spółki podkreśla, że najważniejsze dla zarządu jest utrzymanie wysokiej marży brutto. Ta w przypadku grupy w  pierwszym kwartale wyniosła 60,1 proc. wobec 54,7 proc. rok wcześniej, a w przypadku spółki matki 59,6 proc. wobec 55,3 proc. rok wcześniej.

- Jesteśmy skoncentrowani na marży brutto na sprzedaży, a nie na samej sprzedaży. To jeden z naszych głównych celów na ten rok. Zależy nam także, by Internet miał coraz większy udział w przychodach. Dlatego stale inwestujemy w ten kanał sprzedaży - dodaje Adam Skrzypek.

Przychody ze sklepów internetowych w  pierwszym kwartale 2018 wzrosły do 1,64 mln zł z 1,1 mln zł rok wcześniej (+50 proc. r/r). Liczba krajów, w których Esotiq & Henderson prowadzi sprzedaż on-line wzrosła do 12. Oprócz własnych e-sklepów, produkty spółki są dostępne także na multibrandowych platformach internetowych w kraju i zagranicą. W Polsce sprzedaż internetową bardzo mocno wspiera udane wdrożenie omnichannel. Szybko przybywa także też lojalnych klientek, zrzeszonych w ESOTIQ Club, do których kierowane są specjalne akcje marketingowe. Na koniec I kwartału było ich prawie 0,75 mln, o 21 proc. więcej niż rok wcześniej.

Powierzchnia handlowa salonów marki Esotiq na koniec I kwartału była o 5,5 proc. większa r/r. Obecnie grupa posiada 289 sklepów tej marki w pięciu krajach (rok wcześniej 271). Bardzo szybko rozwija się franczyzowa sieć sprzedaży na Wschodzie. Na koniec I kwartału na Ukrainie, Białorusi i w Mołdawii działało 21 sklepów. W drugiej połowie roku planowane są otwarcia pierwszych sklepów w Rosji i Kazachstanie.Na koniec tego roku spółka planuje wzrost sieci Esotiq w Polsce do 283 sklepów (+20 r/r), na Wschodzie do 32 (+13 r/r), a w Niemczech do 9 sklepów (+5 r/r).


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.3.228.47
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!