PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Pierwszy milion LPP

Pierwszy milion LPP
Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu ds. finansowych w LPP
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 14 mar 2018 12:56

Całkowita powierzchnia salonów LPP przekroczyła 1 milion mkw. 2017 roku. Sklepy sieci działają już w 20 krajach w Europie i na Bliskim Wschodzie, a w 11 z nich prowadzona jest sprzedaż internetowa. Odzieżowy gigant podsumował działania w 2017 roku.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 14 mar 2018 12:56

Ostatni kwartał zeszłego roku, tak jak i cały 2017 r., polska firma odzieżowa zakończyła zdecydowanie na plusie. W ujęciu rocznym całkowita sprzedaż grupy wrosła o 17 proc. i osiągnęła poziom 7 miliardów zł. Powierzchnia wszystkich 1743 salonów LPP na świecie przekroczyła 1 milion mkw. Dla porównania – można nimi wypełnić w całości nawet 15 największych galerii handlowych, takich jak warszawskie Złote Tarasy.

Mocna podstawa przychodów

Wzrost sprzedaży osiągnięto nie tylko przez otwarcia nowych salonów, ale przede wszystkim dzięki dobremu przyjęciu nowych kolekcji, w szczególności Reserved, Sinsay i Cropp. Świadczy o tym wysoki, dwucyfrowy wskaźnik sprzedaży dla sklepów porównywalnych w 2017 (10 proc. r/r wg stosowanej w handlu miary LFL czyli Like For Like). Pomaga również obecna polityka zarządzania towarem. Dzięki temu marża brutto w ostatnim kwartale 2017 wyniosła 58 proc. i była o ponad 7 p. p. wyższa od analogicznego okresu w 2016 roku.

- Tak dobre wyniki możliwe były przede wszystkim dzięki docenieniu przez klientów naszej ubiegłorocznej oferty. Cieszy mnie to, że oprócz – już tradycyjnie – dobrze przyjmowanych kolekcji damskich i dziecięcych naszego flagowego brandu Reserved, wszystkie pozostałe marki zanotowały w czwartym kwartale znaczące wzrosty sprzedaży. Co ważne, w czwartym kwartale 2017 r. podwoiliśmy sprzedaż internetową, która osiągnęła poziom 8% łącznej sprzedaży w Polsce. Będziemy starali się utrzymać ten trend rozwijając sprzedaż internetową w kolejnych krajach, gdzie funkcjonują już nasze placówki stacjonarne. W tej chwili nasze kolekcje są dostępne przez Internet w ponad połowie z 20 krajów, w których prowadzimy sprzedaż – komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu ds. finansowych w LPP.

Jakościowa zmiana sieci sprzedaży w Polsce

W naszym kraju LPP skupiło się w 2017 roku na dostosowaniu sieci sprzedaży do zmieniających się gustów konsumentów m.in. inwestując w modernizację salonów Reserved poprzez otwarcia nowych sklepów według nowatorskiej koncepcji Open To Public. Cała kolekcja ulokowana jest tam w obrębie wzroku klienta. Koncepcja zakłada zastosowanie minimalistycznych wnętrz oraz lekkich, łatwych do aranżacji mebli, a także wyposażenie sklepu w nowoczesne technologie. Wielkoformatowe ekrany LED, dedykowane oświetlenie w systemie DALI, które pozwala z dowolnego miejsca na świecie sterować natężeniem światła, temperaturą barwową czy dynamiką, tworząc „scenariusze oświetleniowe”, czy wreszcie zautomatyzowane przebieralnie, to tylko kilka z wybranych rozwiązań technologicznych. Ostatni salon otwarty w koncepcie Open To Public znajduje się w warszawskich Złotych Tarasach. Wcześniej koncept zastosowano w prestiżowych lokalizacjach w Berlinie i Londynie.

EEC On-line

Retransmisja sesji:

EEC Online - Sesja: Rynek nieruchomości komercyjnych – koniunktura, inwestycje, klient


WSZYSTKIE KOMENTARZE (4)

  • david 2018-03-15 18:20:02
    Nawet nie zdawałem sobie sprawy, że tak ta firma tak prężnie działa w tylu krajach. Nigdy się nad tym nie zastanawiałem, ale wychodzi na to, że jeszcze kilka lat i polska marka odzieżowa będzie porównywanie popularna na świecie jak zachodnie marki. Kosmos.
  • Olek 2018-03-16 15:31:53
    Bardzo podziwiam. Rozhulać tak biznes, żeby z polskiej firmy stworzyć markę rozpoznawalną w znacznej części Europy. Super. Pozdrawiam i szacunek.
  • dobra nasza 2018-03-17 18:56:51
    Serce rośnie jak Polacy w sporcie czy biznesie odnoszą międzynarodowy sukces.
  • martins 2018-03-23 12:42:34
    Dobrze, że mamy chociaż kilka firm sprzedażowych, które są cenione za granicą i odnoszą sukces w zasięgu globalnym. Szczerze podziwiam wszystkich przedsiębiorców, którym od zera udało się stworzyć popularną i lubianą markę.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.62.151
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!