Pierwszy Tallinder już otwarty. LPP wyda 17 mln zł na rozwój marki


Pierwszy salon Tallinder, marki premium w portfelu LPP, otwarto w środę w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku.
Grupa LPP, która właśnie otworzyła pierwszy sklep marki Tallinder, szacuje, że w tym roku może wydać na salony pod nowym brandem ok. 17 mln zł. Zakłada, że do końca roku salony Tallinder osiągną zysk na poziomie operacyjnym.
W marcu oraz kwietniu 2016 roku zaplanowano otwarcia kolejnych sześciu sklepów, które zlokalizowane będą w Bydgoszczy, Lublinie, Katowicach, Szczecinie, Wrocławiu oraz Gdyni. Trwają także poszukiwania najbardziej odpowiedniej dla Tallindera lokalizacji w Warszawie. Średnia powierzchnia salonów, które zostaną otwarte w 2016 roku wynosi nieco ponad 450 m kw.
"Szacujemy, że w tym roku budowa sklepów Tallindera pochłonie ok. 17 mln zł" - powiedział wiceprezes LPP Hubert Komorowski.
Prace nad nowym brandem trwały półtora roku. Jak podał Komorowski, do tej pory spółka poniosła nakłady inwestycyjne na nową markę w wysokości ok. 25 mln zł.
"Już w tym roku spodziewamy się zysku na poziomie operacyjnym salonów, a w przyszłym roku zarobimy na koszty centrali, czyli breakeven nastąpi w ciągu dwóch lat" - powiedział wiceprezes.
LPP planuje na razie rozwijać markę premium na terenie Polski. Docelowo chce mieć w kraju około 30 salonów Tallinder"
"W przyszłości, jeśli wyniki sklepów będą obiecujące, będziemy mogli rozważyć wyjście na rynki zagraniczne" - powiedział Komorowski.
Według zapowiedzi LPP, nowa marka z segmentu premium jest adresowana do zamożniejszych i bardziej wymagających klientów, dedykowana osobom powyżej 35 roku życia. Średni paragon ma wynieść ok. 300 zł, podczas gdy w salonach Reserved to jest ok. 50 zł, a w Mohito ok. 80 zł.
W kolekcji marki znajduje się zarówno linia damska, jak i męska, składająca się z ubrań oraz akcesoriów i butów. Produkcja ok. 70 proc. kolekcji zlecana jest w Europie – w Polsce, we Włoszech, Portugalii oraz w Turcji.
Julian Chmielewski, kierownik marki Tallinder, wśród marek, z którymi Tallinder miałby konkurować wymienił m.in. Tommy Hilfiger, Massimo Dutti, Ralph Lauren, Simple, Deni Cler, Hugo Boss, Max Mara.
Tallinder to pierwsza marka premium w portfelu LPP. Grupa jest właścicielem odzieżowych marek z segmentu fast fashion: Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay.
Na koniec września 2015 roku LPP dysponowało 1.574 sklepami o łącznej powierzchni 799 tys. m kw.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)
Odpowiedz-
0
0