Poczta Polska na celowniku UOKiK


Praktyki Poczty Polskiej mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej - uznał prezes UOKiK i wezwał spółkę do ich zmiany. Urząd podał, że chodzi o brak stałego cennika usług dla niezależnych operatorów i wymóg podawania przez nich informacji handlowych o klientach.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w środowym komunikacie przypomniał, że Poczta Polska posiada status operatora wyznaczonego i ma obowiązek świadczyć powszechne usługi pocztowe. W przypadku pozostałych (niepowszechnych) usług pocztowych, spółka musi rywalizować - na zasadach wolnej konkurencji - z innymi podmiotami, które w części kraju samodzielnie świadczą usługi pocztowe w ramach własnej sieci pocztowej. Może więc wtedy występować w podwójnej roli - konkurenta i kontrahenta, ponieważ niezależni przedsiębiorcy, posiadający własną infrastrukturę pocztową w wybranych miejscowościach Polski, muszą często korzystać z jej infrastruktury, aby móc dostarczać przesyłki swoich klientów na terenie całego kraju. UOKiK wskazał, że Poczta Polska posiada silną pozycję rynkową i nie może jej wykorzystywać, zaburzając konkurencję.
Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU (79%) JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.