PARTNERZY PORTALU


Podatek liniowy dobry dla handlu?

Podatek liniowy dobry dla handlu?
Klif Gdynia
  • Autor: Puls Biznesu
  • Dodano: 13 sty 2016 07:56

Eksperci Związku Przedsiębiorców i Pracodawców przekonują, że budżetowi i rynkowi handlowemu dobrze zrobi podatek liniowy - pisze Puls Biznesu.

  • Autor: Puls Biznesu
  • Dodano: 13 sty 2016 07:56

Na początku przyszłego tygodnia Ministerstwo Finansów ma przedstawić projekt ustawy o „podatku od supermarketów”, który w toku ostatnich dyskusji stał się podatkiem od wszystkich przedsiębiorstw, zajmujących się handlem detalicznym w Polsce.

Branża podzieliła się na dwa obozy. Przedstawiciele największych na rynku firm z zagranicznym kapitałem, zrzeszeni w Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji (POHID), sugerują wprowadzenie jednolitego, liniowego podatku od przychodów wszystkich przedsiębiorstw na rynku. Mniejsi gracze, głównie z rodzimym kapitałem, chcą podatku progresywnego — by zdecydowanie większą część przychodów musiały oddawać do budżetu największe firmy, takie jak Biedronka, Auchan czy Lidl.

Zagraniczne firmy znalazły sojusznika w niekojarzonym z handlem detalicznym Związku Przedsiębiorców i Pracodawców. Opublikował on we wtorek raport „Podatek od handlu detalicznego w Polsce: możliwe warianty i ich skutki”.

 


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.247.75
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!