PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Pół roku w cieniu pandemii. LPP podsumowuje wyniki

Pół roku w cieniu pandemii. LPP podsumowuje wyniki
Salon Reserved, jednej z marek LPP, w Forum Gdańsk, mat. pras.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 09 paź 2020 09:11

W I połowie roku obrotowego 2020/2021 (trwającego od 1 lutego do 31 lipca 2020 r.) LPP miała 392,63 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 55,24 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 3 307,9 mln zł w porównaniu z 4 165,4 mln zł rok wcześniej - poinformowała spółka.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 09 paź 2020 09:11

Na koniec I półrocza 2020/21 GK LPP oferowała klientom swoje produkty w 1 779 salonach o łącznej powierzchni 1 304,9 tys. mkw. W porównaniu z I półroczem ubiegłego roku powierzchnia sklepów stacjonarnych Grupy wzrosła o 14,9%.

Na koniec I półrocza 2020/21 poza granicami Polski znajdowało się 913 sklepów Grupy o powierzchni 770,8 tys. mkw.

Przychody Grupy Kapitałowej w I półroczu 2020/21 zostały osiągnięte dzięki przychodom pięciu marek uzyskanym z ich sklepów stacjonarnych i internetowych. Jednocześnie przychody te były o około 21% niższe od uzyskanych przez Grupę w tym samym okresie ubiegłego roku. Spadek przychodów wynikał z zamknięcia w I półroczu 2020/21 na około 2 miesiące niemalże wszystkich sklepów stacjonarnych Grupy odpowiadających do tej pory za około 90% generowanej sprzedaży. Zamknięcia sklepów były spowodowane decyzjami rządów poszczególnych państw w których działa Grupa Kapitałowa, a same decyzje były następstwem rozprzestrzeniania się pandemii wirusa COVID-19 i koniecznością wprowadzenia ograniczeń w funkcjonowaniu obiektów handlowo-usługowych (gdzie Grupa posiada sklepy stacjonarne).

"Wybuch pandemii oraz wprowadzone restrykcje, wymusiły na klientach Grupy dokonywanie zakupów w sklepach internetowych poszczególnych marek LPP, które w tym czasie zanotowały bardzo wysokie dynamiki przychodów. Jednakże wzrosty przychodów w kanale on-line nie zrekompensowały spadków w kanale tradycyjnym czego rezultatem był spadek przychodów Grupy w I półroczu 2020/21. Największy spadek sprzedaży w tym okresie zanotowały marki Cropp i Mohito, najmniejszy Reserved. Natomiast marka Sinsay jako jedyna uzyskała dodatnią dynamikę sprzedaży r/r. W I półroczu 2020/21 największą część w przy-chodach Grupy stanowiły przychody Reserved (45,1%), co potwierdza, że marka ta nadal odgrywa kluczową rolę w portfolio Grupy. Jednocześnie zauważalny jest fakt, że w I półroczu 2020/21 prawie wszystkie marki (za wyjątkiem House) wygenerowały więcej przychodów z zagranicy niż z kraju, co świadczy o coraz bardziej globalnym charakterze marek" - poinformowała spółka.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (3)

  • Tomasz 2020-10-12 13:09:30
    I kwartał w branży odzieżowej jest najcięższym okresem w roku, LPP w ostatnich latach miało straty i tak, potem nastąpiła pandemia i pozamykane sklepy. To w tych okolicznościach i tak dramatu nie ma. Teraz będzie lepiej. Powoli wyjście na prostą.
  • Dae 2020-10-13 12:54:45
    Jakoś sobie poradzili. Teraz już do przodu, byle druga fala nie spowodowała ponownych zamknięć sklepów.
  • Jack 2020-10-25 13:41:19
    Pandemia mocno odbiła się na odzieżówce, akurat wlaściciele lpp podejmowali słuszne decyzje, gdyby nie one to straty byłyby więsze.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.24.125.162
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!