PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Polacy chcą centrów najwyższej jakości

Polacy chcą centrów najwyższej jakości
CH Platan (mat.pras.)
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 19 kwi 2018 12:54

Nawet co czwarte centrum handlowe w Polsce przechodzi lub przeszło rozbudowę - wynika z danych JLL. Powodem jest starzenie się obiektów handlowych, ale i coraz większe oczekiwania konsumentów. Aby nadążyć się za potrzebami i gustami Polaków, właściciele galerii handlowych inwestują nie tylko w powiększanie nieruchomości, ale również w ich modernizację i przebudowę.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 19 kwi 2018 12:54

Już co czwarte centrum handlowe w Polsce przeszło rozbudowę. Powodem jest rosnąca dojrzałość rynku nieruchomości handlowych w naszym kraju, starzenie się jego zasobów i coraz większe apetyty klientów na nową jakość. Aby nadążyć się za dynamicznie zmieniającymi się potrzebami i gustami Polaków, właściciele galerii handlowych inwestują nie tylko w powiększanie nieruchomości, ale również w ich modernizację i przebudowę.

 - W Polsce działa już 411 centrów handlowych o łącznej powierzchni 9,86 mln mkw. Pierwsze takie obiekty, m.in. Panorama w Warszawie, HIT (obecnie Tesco) przy ul. Górczewskiej w Warszawie i ETC (obecnie Zaspa) w Gdańsku, pojawiły się u nas w pierwszej połowie lat 90-tych. W sumie otworzono wtedy 74 galerie, spośród których 28 zostało do dziś rozbudowanych. Tonaturalna kolej rzeczy, wynikająca z cyklu życia obiektu handlowego. I dynamicznie zmieniającego się otoczenia konkurencyjnego -  informuje Joanna Tomczyk, analityk rynku, JLL.

 Fazy życia obiektu handlowego

Według JLL, można wyróżnić cztery różne etapy funkcjonowania centrum handlowego: start, rozwój, dojrzałość i schyłek.

 - Każda faza funkcjonowania obiektu handlowego jest uwarunkowana wieloma czynnikami rynkowymi, m.in. wzrostem konkurencji, starzeniem się nieruchomości, zmieniającymi się potrzebami i oczekiwaniami klienta, czy w końcu - rozwojem nowych technologii, w tym rosnącej roli e-commerce. Wszystkie te elementy motywują właścicieli i inwestorów do poszukiwania nowych możliwości wzmocnienia pozycji rynkowej, jak i wydłużania rozwojowego okresu życia galerii, zwłaszcza tych starszych. Należą do nich, oprócz rekomercjalizacji, modernizacja, rozbudowa i przebudowa. Trudno jest jednak wskazać konkretny moment, w którym każdy właściciel powinien podjąć jedno z tych działań. Kluczem jest wnikliwa obserwacja tak zachowań klientów, jak i kondycji najemców -komentuje Edyta Potera, dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych, JLL.

25 proc.  centrów handlowych w Polsce urosło

Według analiz JLL minimum jedną rozbudowę przeszło co czwarte centrum handlowe w Polsce, a jednym z ostatnich przykładów jest Galaxy w Szczecinie (+17 000 mkw.). Aktualnie rozbudowy obejmują ok. 56 000 mkw. i są realizowane w ramach takich projektów jak Atrium Promenada, Atrium Targówek, Atrium Reduta, Galeria Solaris w Opolu, Platan Zabrze, czy Centrum Janki. Średnio centrum handlowe w Polsce rozbudowuje się o ponad 8 000 mkw.

  • 1
  • 2

EEC On-line

Retransmisja sesji:

EEC Online - Sesja: Rynek nieruchomości komercyjnych – koniunktura, inwestycje, klient


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.172.233.2
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!