PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Polacy coraz bardziej świadomymi konsumentami. Co będziemy kupować, a z czego zrezygnujemy?

Polacy coraz bardziej świadomymi konsumentami. Co będziemy kupować, a z czego zrezygnujemy?
Shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 28 lip 2020 09:53

Świadomy konsumpcjonizm i zrównoważone podejście do gospodarowania pieniędzmi to najlepsza odpowiedź na lęk związany z sytuacją finansową – skomentowała wynik badania ING Maria Rotkiel.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 28 lip 2020 09:53

Trudna sytuacja związana z epidemią i problemy, jakie z niej wyniknęły, są okazją do pozytywnych zmian i konstruktywnych decyzji również w obszarze zarządzania finansami. Nowymi trendami okazuje się między innymi świadomy konsumpcjonizm i bardziej zrównoważone podejście do gospodarowania pieniędzmi. To najlepsza i najbardziej konstytutywna odpowiedź na lęk związany z sytuacją finansową. Jeden z najważniejszych wniosków wynikających z badania to taki, że emocje, które odczuwaliśmy w ostatnim czasie, zmobilizowały nas i pomogły w efektywniejszym zarządzaniu budżetem - mówi Maria Rotkiel, psycholog, terapeutka i trenerka biznesu.

Aby lepiej zrozumieć zmieniające się tendencje w zakresie zarządzania finansami w dobie koronawirusa, ING wspólnie z firmą GFK przeprowadziło w maju tego roku badanie nastrojów społecznych. Wynika z niego, że Polacy nie będą tracić pieniędzy na zbędne produkty i zamierzają kupować w sposób bardziej przemyślany.

Robimy swoje, tylko inaczej

Chociaż nastroje konsumenckie w maju tego roku były dużo gorsze niż w czasie światowego kryzysu gospodarczego, sytuacja stopniowo się poprawia. Badanie pokazuje, że już pod koniec kwietnia indeks wzrósł tutaj o 5 punktów, a na początku maja podniósł się o kolejne 9 p.p. Podczas gdy w kwietniu znacznego wzrostu cen obawiało się 64% badanych, w maju było ich już 47%. Wraz z uwalnianiem gospodarki i luzowaniem zakazów, jesteśmy coraz lepszej myśli, a przede wszystkim chcemy działać.

- Polacy zaczynają z optymizmem patrzeć na przyszłość swoich finansów. Tak się dzieje, ponieważ coraz lepiej dostosowujemy się do nowej i zmiennej rzeczywistości, uruchamiając coraz bardziej pomocne i konstruktywne strategie działania. Dzięki temu możemy odzyskać poczucie bezpieczeństwa i wpływu na sytuację finansową oraz zacząć stosować narzędzia, które pomogą nam w racjonalnym gospodarowaniu własnym budżetem. Jest szansa, że zaczniemy rezygnować z tych wydatków, które nie są niezbędne, a zaczniemy oszczędzać i inwestować, jednocześnie uważniej i ostrożniej wydając pieniądze - mówi Maria Rotkiel.

Najważniejszym kryterium przy decyzjach zakupowych stała się niezbędność i to właśnie ona u 72% badanych będzie decydowała o tym, czy zapłacą za dane produkty i usługi czy też nie. Również 72% planuje ograniczyć wydatki na produkty spożywcze, a 54% zamierza przy ich wyborze zwracać większą uwagę na polskie lub lokalne pochodzenie. Oszczędności podczas zakupów dóbr trwałych deklaruje mniej, bo 66% badanych. Wielu z nas, pomimo sezonu letniego, zrezygnuje z wyjazdów wakacyjnych oraz urlopów i tu spadek wciąż pozostaje największy.

  • 1
  • 2

EEC On-line

Retransmisja sesji:

EEC Online - Sesja: Rynek nieruchomości komercyjnych – koniunktura, inwestycje, klient


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 75.101.173.236
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!