PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Polacy polubili mały format sklepów. Średnia wartość zakupów o 7,1 proc. wyższa niż przed rokiem

Polacy polubili mały format sklepów. Średnia wartość zakupów o 7,1 proc. wyższa niż przed rokiem
Fot. Shutterstock
  • Autor: PAP
  • Dodano: 22 lip 2019 17:43

W czerwcu 2019 r. średnia wartość zakupów w sklepach małoformatowych wyniosła 14,69 zł i była o 1 proc. niższa niż w maju br. i o 7,1 proc. wyższa niż rok wcześniej - wynika z danych Centrum Monitorowania Rynku i Polskiej Izby Handlu.

Jak informują autorzy raportu, "hitem czerwcowych paragonów w sklepach małoformatowych (małe sklepy spożywcze do 40 mkw., średnie sklepy o powierzchni 41-100 mkw. i sklepy duże od 101 do 300 mkw.) były lody. Ich sprzedaż zarówno w ujęciu wartościowym, jak i w liczbie transakcji była ponad dwa razy wyższa niż w maju".

CEM i PIH wskazały, że w czerwcu 2019 r. lody pojawiały się na 9 proc. wszystkich paragonów w sklepach małoformatowych, natomiast napoje występowały aż na 30 proc. paragonów.

"W omawianym okresie liczba paragonów, na których pojawiły się napoje bezalkoholowe, wzrosła w porównaniu z chłodnym majem o 30 proc., przy czym w przypadku wody butelkowanej wzrost wyniósł ponad 60 proc." - czytamy w raporcie.

Według CMR i PIH, wraz ze wzrostem temperatur zwiększył się też popyt na piwo. "W czerwcu wydatki na tę kategorię były o 28 proc. wyższe niż w maju, przy czym największe wzrosty odnotowało piwo bezalkoholowe (wartość jego sprzedaży była ponad dwa razy wyższa niż w maju)" - podano. "Warto zauważyć, że w czerwcu warianty bez procentów odpowiadały już za ponad 5 proc. wartości sprzedaży piwa" - dodano.

Jak wskazano w badaniu, czerwcowe upały nie sprzyjały natomiast sprzedaży m.in. wódek. "Liczba paragonów z tą kategorią była o ponad 10 proc. niższa niż w maju) i słodyczy czekoladowych" - podano.

Z raportu wynika ponadto, że w czerwcu br. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych była o 7,5 proc. wyższa niż w maju tego roku, natomiast liczba transakcji wzrosła w tym czasie o około 9 proc. "W porównaniu z czerwcem 2018 r. odnotowano wzrost obrotów w tym formacie placówek o 9,4 proc., choć liczba transakcji zwiększyła się w tym czasie tylko o 2 proc." - czytamy.

Według CMR i PIH, wyższe obroty sklepów w porównaniu z majem to zasługa rekordowo wysokich jak na czerwiec temperatur, które przełożyły się na większy popyt na lody, napoje czy piwo. "Do wysokiego wzrostu obrotów sklepów małoformatowych w ujęciu rok do roku przyczyniły się również rosnące ceny żywności" - dodano.

 

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.171.108
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.