PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Polski rynek handlowy ciągle rośnie

Polski rynek handlowy ciągle rośnie
Riviera Gdynia
  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 09 paź 2015 12:44

W Polsce powstaje łącznie 708 000 mkw. nowej powierzchni handlowej, z czego 675 000 przypada na centra handlowe. Utrzymuje się trend przebudowy, rozbudowy i modernizacji istniejących obiektów - wynika z raportu JLL podsumowującego sytuację na polskim rynku nieruchomości handlowych na koniec III kw. 2015 r.

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 09 paź 2015 12:44

Na koniec września 2015 r. podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce wyniosła 12,58 mln mkw. Obejmuje ona takie formaty jak: centra handlowe – 8,99 mln mkw., parki i wielkopowierzchniowe magazyny handlowe – 3,39 mln mkw. oraz centra wyprzedażowe – 0,2 mln mkw.

III kwartał był relatywnie spokojny pod względem otwarć nowych obiektów. Podaż powierzchni handlowej wzrosła o 106 500 mkw., z czego 46 300 mkw. przypadło na największe tegoroczne otwarcie – centrum Sukcesja w Łodzi. Pozostałe projekty ukończone w III kw. to salon Agata Meble (15 000 mkw.) w Lublinie, Castorama (11 600 mkw.) w Cieszynie oraz przebudowy i rozbudowy centrów handlowych Wola Park w Warszawie (+17 600 mkw.) i Galerii Pomorskiej w Bydgoszczy (+10 000 mkw.), a także stołecznego Factory Ursus (+6 000 mkw.). W okresie od stycznia do końca września 2015 r. rynek wzbogacił się o ponad 316 000 mkw. powierzchni handlowej, w tym 225 000 mkw. w centrach handlowych.

- Umiarkowana nowa podaż w III kw. nie jest niczym zaskakującym, jako że deweloperzy starają się otwierać swoje obiekty jesienią, aby wykorzystać czas świątecznych zakupów. W głównych aglomeracjach trwają intensywne prace budowlane przy szeregu nowych projektów. Całkowita podaż powierzchni handlowej w budowie w Polsce sięga 708 000 mkw., z czego 675 000 mkw. przypada na centra handlowe - informuje Anna Bartoszewicz-Wnuk, dyrektor Działu Badań Rynku i Doradztwa, JLL.

Największe powstające obiekty to Posnania (100 000 mkw.) w Poznaniu, Wroclavia (64 000 mkw.) we Wrocławiu oraz Forum Gdańsk (62 000 mkw.). We wrześniu prace przygotowawcze rozpoczęły się również przy jednej ze stołecznych inwestycji GTC – Galerii Północnej (64 000 mkw.).

Z planów deweloperów wynika, że w samym tylko IV kw. tego roku rynek może wzbogacić się o ponad 330 000 mkw. nowej powierzchni, z czego ok. 295 000 mkw. przypadnie na centra handlowe. Największym obiektem planowanym do ukończenia w tym roku są Zielone Arkady w Bydgoszczy. Na IV kw. zaplanowane są także otwarcia m.in. Supersamu (23 000 mkw.) w Katowicach oraz Galerii Galena (31 400 mkw.) – pierwszej nowoczesnej galerii handlowej w Jaworznie, Vivo! (32 700 mkw.) w Stalowej Woli, oraz centrum Nowy Rynek (24 000 mkw.) w Jeleniej Górze.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.30.155
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!