Polski rynek handlowy dołącza do europejskiej czołówki - raport

Po dwudziestu latach rozwoju, polski rynek powierzchni handlowych stał się rynkiem dojrzałym. Na koniec 2013 roku w Polsce funkcjonowało 416 obiektów handlowych o łącznej powierzchni najmu ponad 9,84 mln mkw. Raport Polskiej Rady Centrów Handlowych podaje, że w pierwszym kwartale 2014 roku na polskim rynku przybyło około 160 tys. mkw. powierzchni handlowej.
- Nad Wisłą przekroczona została bariera 10 mln mkw. co potwierdza pozycję Polski jako rynku z jedną z największych powierzchni handlowych w Europie. Dla porównania, największym rynkiem na naszym kontynencie jest Francja z około 17,5 mln mkw. przeznaczonymi pod nowoczesny handel - mówi Anna Szmeja-Kroplewska, dyrektor generalny Polskiej Rady Centrów Handlowych.
Sektor handlowy w Polsce korzysta z silnego popytu wewnętrznego. Nawet trudne czasy spowolnienia nie zniechęciły Polaków do zakupów. To dobre wiadomości dla sieci handlowych. Z punktu widzenia inwestora w najbliższych latach na powierzchniach handlowych trudno będzie stracić choć, trzeba wiedzieć w co zainwestować. Prognozy dotyczące wzrostu PKB i konsumpcji są dobre (w kwietniu polskie Ministerstwo Gospodarki podniosło tegoroczną prognozę wzrostu PKB z 3 proc. do 3,3 proc), ale polski rynek powierzchni handlowych dojrzał i wymaga profesjonalnego podejścia.
Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.