PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Polskie sieci przekraczają granice. Jak przeprowadzić ekspansję w regionie CEE

Polskie sieci przekraczają granice. Jak przeprowadzić ekspansję w regionie CEE
mat. pras.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 18 paź 2018 13:35

Spacerując ulicami Budapesztu, Rygi czy Bratysławy w oczy rzucają się takie marki jak CCC, 4F, Sizeer, Kazar, jak i sklepy należące do LPP, które mają już ugruntowaną pozycję w krajach bałtyckich. To dopiero początek. Polskie sieci handlowe coraz śmielej myślą o zdobywaniu kolejnych rynków. Głównym celem ich działań są właśnie kraje Europy Środkowo-Wschodniej. W jaki sposób przeprowadzić ekspansję sieci handlowej w regionie CEE i dlaczego łatwiej jest uruchomić kolejny sklep na Litwie niż w Czechach?

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 18 paź 2018 13:35

- Najlepiej, gdy koncepcja i projekt wykonawczy powstają u nas w Polsce i są tłumaczone na lokalny język oraz dostosowywane do obowiązujących tam wymogów prawnych. Natomiast szczegóły związane z wąską specjalizacją np. sprawy urzędowe, oddelegowujemy współpracującym z nami lokalnym partnerom - zwraca uwagę Piotr Panek. - Znając specyfikę konkretnego kraju i obowiązujące tam ograniczenia, jesteśmy w stanie lepiej zaprojektować taki sklep. Przykładowo, dobrze wiemy, jaka jest określona powierzchnia zaplecza w Rumunii, czy dopuszczalna szerokość wyjścia ewakuacyjnego na Litwie. Są to niezmiernie ważne rzeczy - dodaje.

Dlaczego Litwa, a nie Czechy?

Kraje Europy Środkowo-Wschodniej charakteryzują się szeregiem cech wspólnych, wśród których najistotniejsze znaczenie ma położenie geograficzne. Pod względem językowym bliżej nam do takich państw jak Słowacja i Czechy niż Litwa, Łotwa, Estonia czy Węgry. Jednak, jak pokazuje doświadczenie, nie zawsze łatwość komunikacji przekłada się na lepszą współpracę biznesową.

- Pomimo różnic językowych, o wiele łatwiej przeprowadzić ekspansję marki w takich krajach jak Litwa, Łotwa oraz Węgry niż Czechy i Słowacja. W tym przypadku nie mamy na myśli komplikacji prawnych czy urzędowych, gdyż w każdym z tych krajów sytuacja wygląda podobnie i sieci handlowe z powodzeniem rozwijają się zarówno na Litwie, jak i w Czechach. Chodzi nam o sposób współpracy i mentalność społeczeństwa w podejściu do napotykanych komplikacji i braku chęci przy ich rozwiązywaniu. Z takimi problemami nigdy nie spotkaliśmy się np. na Litwie - podsumowuje Piotr Panek.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (6)

  • stanior 2018-10-19 12:20:07
    LPP przeciera innym szlaki i polska reprezentacja zagranicą dzięki temu się powiększa. Dobra prognoza na przyszłość.
  • Ewelina 2018-10-22 15:15:43
    Mocno kibicuję markom którym udało się wybić na zagranicznych rynkach i sama staram się kupować polskie produkty. Oby jak najwięcej ludzi myślało tak jak ja.
  • dobre po polskie 2018-10-23 13:38:57
    I super to powinno być normą, że polskie marki odnoszą sukcesy nie tylko w Polsce. Teraz Reserved pod tym względem robi największy szum, ale inne też dają radę i oby było tego jeszcze więcej.
  • Ewka 2018-10-24 17:07:00
    Polskie sklepy dają radę zagranicą, a Reserved jest tego świetnym przykładem, że też potrafimy wypromować markę na światowym poziomie.
  • Grzegorz 2018-10-29 14:51:36
    LPP jest dobrym przykładem jak cierpliwie, ale systematycznie przeprowadzać ekspansję i nie przeinwestować, a jednocześnie dynamicznie się rozwijać.
  • Edgar 2018-10-30 15:47:08
    Obecnie wiele polskich przedsiebiorstw całkiem prężnie radzi sobie na zagranicznych rynkach. Polskie produkty i usługi są doceniane zagranicą. Całkiem niedawno był filmik jak ludzie w dniu otwarcia w Izraelu ogołocili cały sklep Reserved z asortymentu. To już nie to co kiedyś, teraz Polska jest doceniana w całej Europie. Tworzymy wartościowe produkty.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.248.180
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!