PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Pracownicy dla klientów. Niezwykły projekt IKEA Łódź

Pracownicy dla klientów. Niezwykły projekt IKEA Łódź
mat.pras.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 06 maj 2019 15:21

Sprzedawcy w IKEA Łódź nie migają się od obsługi osób głuchych czy słabosłyszących. W ramach projektu „IKEA dla wszystkich” realizowanego w sklepie, grupa pracowników nauczyła się języka migowego. Ponadto dla osób starszych i z niepełnosprawnością ruchu w restauracji przygotowana została strefa dostosowana do ich potrzeb. To tylko niektóre z wdrożonych w ostatnim czasie rozwiązań w IKEA Łódź. Pracownicy sklepu sami zainicjowali i zrealizowali projekt.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 06 maj 2019 15:21

- Osoby z różnymi niepełnosprawnościami to znaczna i ważna część naszego społeczeństwa, która może czuć się pomijana w wielu miejscach. Cały czas brakuje rozwiązań, dzięki którym będą mogły czuć się w pełni niezależne i komfortowo bez względu na to, gdzie są i co robią. Właśnie dlatego tak ważne jest, aby wprowadzać różne udogodnienia w miejscach takich, jak IKEA – tłumaczy Katarzyna Tręda-Pisera, Rzecznik Osób Niepełnosprawnych, Urząd Miasta Łódź.

Założenia projektu

Pomysłodawczyniami projektu „IKEA dla wszystkich” są Patrycja Matusiak i Wiktoria Rock, które pracują na stanowisku sprzedawcy w sklepie IKEA Łódź. Obie studiują Logopedię z audiologią i współpracują z osobami m.in. z niepełnosprawnościami czy z uszkodzeniami słuchu, a także z osobami starszymi. Swoje zainteresowania, wrażliwość oraz zrozumienie potrzeb innych postanowiły wykorzystać w IKEA i pokazać, że jest to ważne i uniwersalne.

Projekt zakłada wprowadzenie szeregu rozwiązań, które ułatwią zakupy osobom z różnymi niepełnosprawnościami, w tym: kurs Systemu Języka Migowego dla pracowników, uruchomienie mobilnych tłumaczy języka migowego on-line czy oznaczenie ścieżek zakupowych żółtymi liniami. W strefie Restauracji natomiast powstała przestrzeń ze stołami, przy których łatwiej usiąść osobom korzystającym z wózka, a także specjalne miejsca dla osób starszych.

- Pomysł na projekt „IKEA dla wszystkich” pojawił się w momencie zauważenia przez nas trudności podczas obsługi osób m.in. Głuchych. Jego celem jest przełamanie bariery między pracownikiem i klientem z niepełnosprawnością, ale też pokazanie, że w naszym sklepie każdy może zrobić zakupy w komfortowy dla niego sposób, także jeżeli chodzi o komunikację z naszymi sprzedawcami. Projekt ma też uświadomić nam wszystkim, że niewielkie działania z naszej strony mogą zrobić dużą różnicę dla osób z niepełnosprawnościami – tłumaczy Patrycja Matusiak ze sklepu IKEA Łódź.

Język Migowy

Aby ułatwić komunikację, sklep IKEA Łódź zorganizował kurs Systemu Języka Migowego dla 15 pracowników. Nauczyli się oni podstawowych zwrotów, między innymi jak się przywitać, alfabetu palcowego, liczebników, kolorów czy nazw działów.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.22.132
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.