PARTNERZY PORTALU


Prezes Carrefour Polska: Kryzys najbardziej odczuwamy w hipermarketach

Prezes Carrefour Polska: Kryzys najbardziej odczuwamy w hipermarketach
  • Autor: Portalspozywczy.pl, Łukasz Stępniak
  • Dodano: 14 gru 2011 11:11

Carrefour rozwija w Polsce trzy formaty placówek handlowych - sklepy osiedlowe, supermarkety oraz hipermarkety. Kryzys najbardziej odczuwamy w hipermarketach, co jest widocznym znakiem zmian w trendach konsumpcji - wyjaśnia Jean Anthoine, prezes Carrefour Polska.

  • Autor: Portalspozywczy.pl, Łukasz Stępniak
  • Dodano: 14 gru 2011 11:11

Sytuacja w Europie jest trudna i niezwykle dynamiczna. Jak to, co dzieje się w polityce i gospodarce, przełoży się na handel w Polsce?

Nie jestem politykiem, więc nie odniosę się do aspektów politycznych obecnej sytuacji, ale zajmę się problemami ekonomicznymi i kwestiami związanymi z handlem. I tutaj nie mam niestety dobrych informacji. Nie chciałbym mówić, że jesteśmy w sytuacji kryzysu, ale z pewnością można powiedzieć, że weszliśmy w trudny okres. Wyrażam tu nie tylko swoją opinię jako prezes Carrefoura, ale także innych kolegów z branży, z którymi często dyskutujemy i wymieniamy się opiniami. Ta sytuacja ma miejsce już od marca br. Co więcej, obecny stan nie narodział się nagle, ale jest efektem wielu czynników, z którymi mieliśmy do czynienia już w 2010 roku.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Dla sieci Carrefour ubiegły rok był naprawdę dobry. Można powiedzieć, że symptomy narastającego kryzysu nie były w nim widoczne. Nie mogę ukrywać, że obecną, trudną sytuację odczuwamy już od marca tego roku. Im większa powierzchnia sprzedaży, tym bardziej nasza działalność jest dotknięta spowolnieniem.

Carrefour rozwija w Polsce trzy formaty placówek handlowych - sklepy osiedlowe, supermarkety oraz hipermarkety. Kryzys najbardziej odczuwamy w hipermarketach, co jest widocznym znakiem zmian w trendach konsumpcji. Jeżeli gospodarstwa domowe mają problemy z dopięciem budżetu, nie będą odwiedzać hipermarketów i zabierać tam dzieci, aby nie prowokować dodatkowych wydatków. Rodziny wybiorą się raczej na zakupy do supermarketu lub małego, osiedlowego sklepu, aby kupić jedynie produkty pierwszej potrzeby.

Polacy deklarują w badaniach 4-proc. wzrost wydatków na świąteczne zakupy. Czy to może złagodzić konsekwencje tej trudnej sytuacji?

Oczywiście grudzień jest bardzo ważny dla handlu. Możliwe, że to, co się wydarzy w grudniu, może wpływać na cały wynik firmy. Polska jest krajem słowiańskim, nie jest to kultura śródziemnomorska. Polski konsument zachowuje się inaczej. I to nie dlatego, że Polacy mają mniej pieniędzy, ale dlatego, że są bardziej zachowawczy, oszczędni. Być może odkładają pieniądze na chwilę, kiedy będą musieli lub chcieli je wydać. Możliwe, że przed świętami znajdą się pieniądze, które będzie można wydać. Mamy taką nadzieję.

Co najmocniej przełożyło się na ograniczenie wydatków Polaków? Czy są to rosnące ceny mediów, koszty kredytów, a może kwestie mentalne związane z oszczędzaniem w związku z nadchodzącą drugą falą kryzysu?

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.158.36
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!