PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Prezes Decathlon: Stacjonarne placówki to nasza przewaga

Prezes Decathlon: Stacjonarne placówki to nasza przewaga
David Derouane, prezes zarządu Decathlon Polska, fot. David Derouane
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Dodano: 18 wrz 2020 09:36

O strategii asortymentowej, ekosystemie ominchannel i testowanych rozwiązaniach - mówi David Derouane, prezes zarządu Decathlon Polska.

Decathlon ma 60 sklepów w Polsce, głównie na obrzeżach miast. Czy Covid przedefiniował tę strategię inwestycyjną?

Bliskość placówki to ogromna przewaga w przypadku zakupów spożywczych, które robimy często i bez większego zaangażowania emocjonalnego. W przypadku sklepów sportowych spędzenie 25-30 minut w samochodzie, żeby wybrać artykuły sportowe jest jak najbardziej akceptowalne. Gdy klient trafia do Decathlon Targówek może obejrzeć i wypróbować aż 50 różnych modeli namiotów czy kilkadziesiąt modeli rowerów. Można je na miejscu wypróbować i znaleźć najlepszą ofertę dla siebie. Nasza standardowa powierzchnia sklepu to 6 tys. mkw. Otwieranie takich sklepów w centrach miast nie jest możliwe. Jesteśmy więc na obrzeżach miast i tak konstruujemy ofertę, by swoją atrakcyjnością ściągała klientów do naszych placówek.

A czy bierzecie Państwo pod uwagę rozwój także w mniejszych formatach niż 6 tys. mkw?

Nasza kultura zakłada testowanie wielu rozwiązań i wybieranie najlepszych z nich zamiast przewidywania „na sucho”. Dlatego w Wilanowie otworzyliśmy sklep o powierzchni 600 mkw., gdzie ok. 30 proc. sprzedaży realizujemy bez zapasu produktu w sklepie, a z pomocą dostawy do tej placówki z Piaseczna w ciągu 2 godzin od zamówienia. Wierzymy, że docelowo ten format ewoluuje do konceptu sklepu miejskiego Decathlon. Jednocześnie mamy w Polsce 12 tys. punktów odbioru, gdzie klienci mogą odebrać zamówienia z e-sklepu. Oznacza to, że większość Polaków ma tylko 3 minuty drogi, by odebrać produkt zamówiony w Decathlonie. Mniejsze formaty pop-up storów o pow. 100-150 mkw. otwierane w centrach miast, gdzie obowiązują wysokie czynsze, napotykają na problem osiągnięcia rentowności, dlatego nie mamy ich w portfolio.

A co z mniejszymi miastami?

Jesteśmy obecni w wielu miastach w całej Polsce, także tych mniejszych. Na początku nasze plany koncentrowały się głównie na dużych miastach, bo zainteresowanie sportem w tych ośrodkach wśród konsumentów było znacznie większe. Później otwieraliśmy placówki także w mniejszych ośrodkach, bo dzięki temu tworzymy lokalne więzi, które naszym e-konkurentom takim jak Alibaba czy Amazon trudno jest zbudować, bez fizycznych placówek. Nasza fizyczna obecność to także nasza przewaga, bo nasza lokalna ekipa zna lokalne uwarunkowania, lokalnych klientów i szybko zdobywa ich zaufanie, a to przekłada się na relacje zakupowe.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.232.51.240
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!