PARTNERZY PORTALU

Prezes Metro: Skupimy się na podniesieniu sprzedaży

  • Autor: dlahandlu.pl
  • Dodano: 23 maj 2012 11:59

Metro Group potwierdza strategię na najbliższe lata. Priorytetem będzie wzrost sprzedaży like-for-like, położenie większego nacisku na działalność operacyjną i bardziej efektywne struktury administracyjne oraz stabilna dywidenda w wysokości 1,35 euro na jedną akcję.

- Będziemy nadal znacząco inwestować w obszary, które przynoszą korzyści naszym klientom i pozwalają odróżnić nas od naszych konkurentów. Obejmować one będą atrakcyjniejszy asortyment, doradztwo dla klientów oraz inwestycje w ceny - powiedział Olaf Koch, prezes zarządu

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Metro AG.

Pomimo trudnej ogólnej sytuacji gospodarczej, Metro Group udało się utrzymać pozycję na rynku. Sprzedaż grupy spadała nieznacznie o 0,8 proc. do wysokości 66,7 mld euro. - 2011 nie był łatwym rokiem dla Metro Group - podkreślił Koch.

Firma pracuje m.in. nad stworzeniem bardziej efektywnych struktur administracyjnych, zwłaszcza w centrali grupy w Düsseldorfie. FIima chce również zmienić kalendarzowy rok finansowy. Ma on trwać od 1października do 30 września.

W zakończonym (31 marca) I kw. 2012 r. niemiecka Grupa Metro (Makro, Real, Media Markt, Saturn) uzyskała przychody netto ze sprzedaży na poziomie 15,6 mld euro, co oznacza wzrost o 2,2 proc. W walutach lokalnych w sprzedaż wzrosła o 2,6 proc. r/r. Jednak Metro Group zanotowało 82 mln euro straty, wobec 3 mln euro straty rok wcześniej. EBITDA wyniosła 9 mln euro na minusie.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.140.84
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!