PARTNERZY PORTALU


Prima Moda chce mieć docelowo 60 sklepów. W tym roku wyda na inwestycje ok. milion zł

  • Autor: PAP
  • Dodano: 06 mar 2012 13:07

Prima Moda liczy, że tegoroczne przychody spółki wzrosną dwucyfrowo rok do roku, przy założeniu korzystnej pogody i trafionych kolekcji. Sprzedaż porównywalna powinna wzrosnąć w tempie jednocyfrowym - poinformował PAP Piotr Miednik, dyrektor finansowy Prima Mody.

"Mamy potencjał do nawet dwucyfrowego wzrostu sprzedaży w tym roku, ale wszystko zależy od odbioru kolekcji i pogody. Jednocyfrowa dynamika powinna pojawić się na sklepach porównywalnych" - powiedział PAP Miednik.

"Wynik netto zależy w bardzo dużej mierze od wahania się kursu EUR/PLN, jego stabilny (nawet wysoki) poziom jest dla nas najważniejszy, gdyż nie ma odzwierciedlenia w różnicach kursowych (na poziomie kosztów finansowych). Co do marży brutto na sprzedaży to plany nie zakładają jej poprawy w tym roku" - dodał.

Jak informowaliśmy, w 2011 roku Prima Moda wypracowała 0,55 mln zł zysku netto wobec 0,94 mln zł zysku w 2010 roku. Zysk brutto na sprzedaży wzrósł do prawie 31 mln zł z 27,4 mln zł rok wcześniej, a zysk operacyjny wzrósł z kolei do 2,13 mln zł z 0,85 mln zł rok wcześniej. Spółka osiągnęła przychody na poziomie 57,2 mln zł wobec 52,8 mln zł w 2010.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

"Poprawa wyników nastąpiła na kluczowych dla nas obszarach, czyli: przychody (+8,4 proc.), marża brutto na sprzedaży (+2,3 pp), EBIT (+150 proc.) i EBITDA (+62 proc.). Dlatego ocenić je można bardzo pozytywnie. Chociaż wynik netto był niższy niż rok temu, to nie licząc ujemnego salda różnic kursowych (w wysokości 1,3 mln zł - przyp. PAP) zysk netto wyniósłby ponad 1,8 mln zł, także uległby podwojeniu".

Marża EBITDA wzrosła w 2011 roku do 7 proc. z 4,7 proc. w 2010 roku.

"Osiągnięcie dwucyfrowej marży EBITDA już w tym roku będzie bardzo dużym wyzwaniem" - powiedział Miednik.

Poinformował, że w ubiegłym roku sprzedaż porównywalna rosła w silnym jednocyfrowym tempie, a rentowność rośnie od 2 lat w związku z realizowaną strategią optymalizacji procesów biznesowych.

"Systematycznie poprawiamy funkcjonalność poszczególnych obszarów" - powiedział.

Miednik poinformował, że w tym roku sieć Prima Moda może się powiększyć o kilka lokalizacji.

"Ubiegły rok to siedem nowych otwarć i jedno zamknięcie. Odnotowaliśmy bardzo dynamiczny rozwój sieci, który nie powtórzy się w tym roku. Rozmawiamy o lokalizacjach w istniejących, dobrze działających galeriach, ale ich finalizacja zależna jest od osiągnięcia satysfakcjonujących nas poziomów czynszu. Mówimy tu o kilku lokalach" - powiedział dyrektor finansowy spółki.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.173.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!