PARTNERZY PORTALU

Próchnik tylko przez internet

Próchnik tylko przez internet
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Dodano: 30 lis 2018 15:39

Próchnik w upadłości nie posiada już salonów sprzedaży w centrach handlowych. Sprzedaż prowadzona jest wyłącznie poprzez sklep internetowy – poinformowała spółka w raporcie kwartalnym. Wynika z niego, że po trzech kwartałach 2018 r. sprzedaż obniżyła się o ponad 50 proc.

Przypomnijmy, 5 czerwca 2018 roku Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XIV Wydział Gospodarczy ds. Upadłościowych i Restrukturyzacyjnych wydał postanowienie o ogłoszeniu upadłości likwidacyjnej spółki.

- W okresie po ogłoszeniu upadłości spółki syndyk odstąpił od umów najmu w centrach handlowych oraz zrealizowane zostały zamknięcia wszystkich salonów sprzedaży Próchnika. Rozwiązane zostały także umowy o pracę z pracownikami zamykanych salonów oraz części pracowników centrali spółki. Ograniczono również koszty do niezbędnego minimum – informuje spółka.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Jednocześnie realizowane były prace związane z utrzymaniem marki Próchnik na rynku poprzez prowadzenie sprzedaży internetowej. Operatorem sklepu internetowego została spółka z grupy kapitałowej: E-Commerce Próchnik Sp. z o.o. – dodano w raporcie.

Natomiast w ramach marki Rage Age, wszystkie operacje związane z tą marką, tzn. sprzedaż, zatowarowanie oraz rozwój marki zostały przeniesione do spółki z grupy kapitałowej - Rage Age Polska SA - która prowadzi sprzedaż internetową oraz stacjonarną w butiku na terenie SOHO w Warszawie.

Jak podał Próchnik, w okresie po złożeniu wniosku o otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego spółka borykała się z postępowaniami egzekucyjnymi, blokadą kont bankowych oraz niemożliwością prowadzenia normalnej działalności operacyjnej.

Według raportu, w ciągu trzech kwartałów 2018 r. grupa osiągnęła 19,3 mln zł przychodów ze sprzedaży, wobec 41,3 mln zł rok wcześniej. Strata na poziomie operacyjnym po trzech kwartałach tego roku wyniosła 8,7 mln zł, podczas gdy rok wcześniej było to 9,6 mln zł straty. Strata netto w tym roku wyniosła 9,8 mln zł, a przed rokiem 12,3 mln zł.

- Mniejsza sprzedaż była konsekwencja prowadzonych przez obligatariuszy postępowań egzekucyjnych, związaną z tym blokadą kont bankowych oraz niemożliwością prowadzenia normalnej działalności operacyjnej w okresie II kwartału 2018 r. oraz zamknięciem sieci sprzedaży w III kw. 2018 r. Czynniki te spowodowały stratę na poziomie operacyjnym oraz stratę netto – informuje spółka.

 


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.228.219
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!