Property Forum Śląsk: Katowickie centra handlowe notują o połowę mniej wizyt

Jak pandemia wpłynęła na śląski rynek centrów handlowych? Mniej wizyt, mniej unikalnych klientów i gigantyczne różnice pomiędzy najlepszymi i najgorszymi obiektami. - To przepaść, która pokazuje jak bardzo zróżnicowany jest śląski rynek handlowy - mówi Zofia Morbiato, dyrektor generalny, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług podczas Property Forum Śląsk.
W całej Polsce notujemy 37 proc. mniej wizyt w centrach handlowych w porównaniu do roku 2019 - mówi Zofia Morbiato, dyrektor generalny, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług przytaczając dane z badań we współpracy z firmą Proxi.cloud.
- Katowice odnotowują 50-proc. spadek wizyt w centrach handlowych i 55-proc. spadek liczby klientów - przytacza dane Zofia Morbiato. - Największe i najlepiej skomunikowane centrum handlowe w stolicy Górnego Śląska zanotowało o 48 proc mniej unikalnych klientów i 41 proc. mniej wizyt. Natomiast obiekt, który ma najgorsze wyniki w Katowicach odnotowało spadek na poziomie 74 proc. To przepaść, która pokazuje jak bardzo zróżnicowany jest śląski rynek - podsumowuje i podaje inny przykład centrum handlowego w Bielsku-Białej, gdzie spadki są najniższe (30 proc. mniej wizyt niż w okresie przed pandemią).
Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Widać wyraźny wzrost udziału e-commerce w sprzedaży ogólnej. - Handel internetowy rozwija się bardzo dynamicznie i korzysta już nie tylko z własnych sklepów internetowych, ale również z licznych platform, a to z kolei ma ogromny wpływ na logistykę. - Wygoda dostaw internetowych będzie doceniana przez klientów - podsumowuje Zofia Morbiato.
© Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.