PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Przemysław Lutkiewicz, LPP: Powrót do sytuacji sprzed epidemii to nie kwestia miesięcy, a kwartałów

Przemysław Lutkiewicz, LPP: Powrót do sytuacji sprzed epidemii to nie kwestia miesięcy, a kwartałów
Przemysław Lutkiewicz, LPP
  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 15 kwi 2020 16:16

Działamy w warunkach dużej niepewności rynkowej. Jeszcze nigdy w historii firmy nie byliśmy w sytuacji, w której rzeczywistość zmieniałaby się praktycznie z dnia na dzień. I choć szacujemy, że przyjęte przez nas w firmie rozwiązania, przy założeniu dodatkowych działań pomocowych rządu i instytucji finansowych, pozwolą nam wyjść z tego kryzysu, to przygotowujemy się do najtrudniejszego scenariusza. Dziś zakładamy, że powrót do sytuacji sprzed epidemii to już nawet nie kwestia miesięcy, a kilku kwartałów. I z pewnością nie będzie to rzeczywistość, jaką znamy i w jakiej przez ostatnie lata przyszło nam funkcjonować – komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP.

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 15 kwi 2020 16:16

W wyniku wprowadzonych blisko miesiąc temu ograniczeń w funkcjonowaniu placówek handlowych obowiązujących obecnie na 21 z 25 rynkach, na których LPP prowadzi swoją działalność, zamkniętych pozostaje nadal 95 proc. sklepów. Blisko 100-proc. spadek wpływów ze sprzedaży sieci stacjonarnej znacząco wpływa na aktualną sytuację firmy. Determinuje też kolejne decyzje zarządu gdańskiej spółki, których celem jest zabezpieczenie płynności finansowej oraz zachowanie jak największej liczby miejsc pracy.

Scenariusz wychodzenia z kryzysu

Na skutek rozwoju epidemii i jej wpływu na dalsze funkcjonowanie sektora, zarząd LPP zdecydował o realizacji scenariusza wychodzenia z kryzysu. Uwzględnia on trzy zasadnicze założenia: wzmocnienie kanału e-commerce, ścisłą dyscyplinę kosztową, a także usprawnienia w logistyce i efektywne zarządzanie zapasami, czyli optymalizację obszarów wspierających działalność spółki w czasie epidemii oraz w okresie wychodzenia z recesji. Jednocześnie spółka potwierdza, że nie planuje emisji akcji i obligacji.

Konsekwentna polityka ograniczania kosztów to zdaniem zarządu gdańskiej spółki jedno
z kluczowych rozwiązań mających na celu utrzymanie płynności finansowej firmy. Planowana na dziś redukcja wydatków inwestycyjnych LPP wyniesie 620 mln zł. Oszczędności dotyczyć będą zarówno rozwoju sieci stacjonarnej i przesunięcia na kolejny rok nowych otwarć, rozbudowy siedziby spółki w Gdańsku, jak również przesunięcia w planach dot. budowy nowego centrum dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim. Wprowadzone redukcje dotyczą ograniczeń również w zakresie kosztów personalnych w sieci sprzedaży oraz w centrali. To w opinii zarządu jedyna możliwość, aby na ten moment uniknąć drastycznych decyzji o zwolnieniach grupowych, przed którymi firma ma nadzieję się uchronić. Nie bez znaczenia dla zwiększenia bazy gotówkowej spółki pozostanie również redukcja kosztów czynszów. To efekt zarówno wypracowanych przez rząd rozwiązań w zakresie abolicji czynszowej, jak również planowanej przez firmę strategii zwiększania udziału czynszów od obrotów, jako standardowej formy rozliczeń we wszystkich krajach.

  • 1
  • 2

EEC On-line

Retransmisja sesji:

EEC Online - Sesja: Rynek nieruchomości komercyjnych – koniunktura, inwestycje, klient


WSZYSTKIE KOMENTARZE (4)

  • JJ 2020-04-16 14:28:45
    No niestety, ale akurat LPP powinno sobie całkiem dobrze poradzić z obecną sytuacją.
  • malarz 2020-04-16 15:31:05
    I tak jestem pod wrażeniem jak spółka radzi sobie z kryzysem, cięcia zaczęli od góry co mocno podniosło morale całego zespołu.
  • Magdalena 2020-04-27 23:56:30
    Z całym szacunkiem, ale jakość tych szmat w stosunku do ceny jest niewspółmierna.Po dwóch, trzech praniach przykładowy t shirt czy Państwa bluzka nadaje się co najwyżej do ścierania podłogi. Fasony macie piękne, torebki i akcesoria również, ale co z tego jak jakość mierna i w dodatku mega drogo. Może wreszcie się nauczycie,że zagranica na jakość za taką cenę nie przeszłaby. Życzę, żeby ta bolesna lekcja wreszcie was czegoś nauczyła. Nie liczcie na tłumy, które rzuca się na byle jakie t shirty po 60zl lub bluzki za 150zl.Wiecej pokory.
    • Anaa 2020-04-28 01:32:58
      Akurat bluzy średnio kosztują 50zl a thirty 14.99 wiec o czym my tu mówimy😁😁
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.62.151
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!