Przychody VRG w listopadzie wyniosły ok. 47,4 mln zł


Skonsolidowane przychody VRG w listopadzie 2020 roku wyniosły około 47,4 mln zł, co oznacza spadek o ok. 52 proc. w porównaniu do listopada 2019 roku - poinformowała spółka w komunikacie. Narastająco od początku roku przychody VRG wyniosły około 722,3 mln zł i były niższe rdr o około 20,7 proc.
Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie odzieżowym (marki Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler) wyniosły około 28,3 mln zł i były niższe rdr o około 57,3 proc. W okresie styczeń-listopad 2020 roku w tym segmencie przychody wyniosły około 423,4 mln zł i były niższe o około 26,3 proc. rdr.
Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie jubilerskim (marka W.KRUK) wyniosły około 17,3 mln zł i były niższe rdr o około 40,4 proc. W ujęciu narastającym wartość przychodów w tym segmencie wyniosła około 276,9 mln zł, czyli spadła o 8,4 proc. rdr.
Łączna powierzchnia sprzedaży detalicznej grupy na koniec listopada 2020 roku wyniosła 53,0 tys. mkw. i była niższa o 2,4 proc. niż rok wcześniej.
- Oceniamy, że listopad pomimo zamknięcia wszystkich salonów zlokalizowanych w centrach handlowych był lepszy niż się spodziewaliśmy. Nasza prognoza mówiła o spodziewanym spadku sprzedaży do -70 proc. w ujęciu r/r. Tymczasem skonsolidowane przychody ze sprzedaży osiągnięte w listopadzie 2020 roku przez Grupę Kapitałową Spółki wyniosły około 47,4 mln zł i były niższe od przychodów osiągniętych w listopadzie 2019 roku o około 52,0 proc. Analogicznie, jak w poprzednich miesiącach br., lepiej radził sobie w tych warunkach segment jubilerski – spadek przychodów W.Kruk w ujęciu rocznym to 40,4 proc.- komentuje Radosław Jakociuk, wiceprezes zarządu VRG, odpowiedzialny za działalność operacyjną i piony marek.
Na lepszy od prognozy zarządu wynik listopada wpływ miał zwiększony ruch klientów w salonach stacjonarnych w ostatnie dni między ogłoszeniem lock-down a jego rozpoczęciem oraz bardzo dobre wyniki Black Friday w sklepach online spółki. - Wszystkie marki wypracowały w ramach promocji Black Friday sprzedaż 2 a nawet 3 razy wyższą, niż w pozostałe dni listopada. Pomimo dużych promocji, które spółka zainicjowała 7.11 aby wspierać sprzedaż w e-commerce, spadek marży wyniósł tylko 3 p.p w porównaniu z listopadem 2019 roku. W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń - listopad 2020 wyniosła około 48,6 proc. i była niższa o 3,1 pp. od marży osiągniętej w analogicznym okresie ubiegłego roku – dodaje Radosław Jakociuk.
W ujęciu narastającym wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń - listopad 2020 roku wyniosła około 722,3 mln zł i była niższa o około 20,7 proc. od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego.
- 1
- 2
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.