PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Przyszłość należy do małych centrów handlowych

Przyszłość należy do małych centrów handlowych
Dekada Nysa
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 17 lip 2020 13:51

Jeszcze przed pandemią, która wpłynęła na niemal wszystkie gałęzie gospodarki, prognozy rynkowe zapowiadały nasycenie obiektami handlowymi. Za główny segment, który w najbliższych latach miał mieć przed sobą perspektywy rozwoju, analitycy uznawali format convenience.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 17 lip 2020 13:51

Z badania Retail Market Monitor wynika, że w ciągu 5 lat sieci sklepów convenience wyprzedzą pozostałe obszary handlu pod względem dynamiki wzrostu. Dotyczy to zarówno liczby nowych marek, jak i obrotów. Zmiany w strukturze planowanej podaży obiektów handlowych w Polsce widoczne były już po I kw. 2020 r. Biorąc pod uwagę tendencje rynkowe sprzed pandemii, jak i obecne, przewiduje się, że w najbliższej przyszłości dominujące będą trzy formaty: convenience, parki handlowe oraz projekty typu mixed use. Do tej pory czynnikiem stymulującym rozwój segmentu mniejszych obiektów była m.in. ograniczona dostępność działek inwestycyjnych w aglomeracjach, a tym samym kierowanie uwagi inwestorów na mniejsze miasta. W 2019 r. na lokalnych rynkach poniżej 100 tys. mieszkańców oddano 27 proc. nowej powierzchni handlowej. Docelowo w tych lokalizacjach ma powstać 50 proc. przestrzeni handlowej będącej aktualnie na etapie budowy.

- Idea lokalności jest wpisana w charakterystykę centrów convenience. Wygoda tego formatu polega również na łatwości włączania nowych obiektów do istniejącej tkanki miejskiej i szczegółowej znajomości regionalnych rynków, co pozwala efektywniej odpowiadać na bieżące potrzeby społeczności i dostosowywać do nich asortyment.  A to ważne argumenty dla najemców poszukujących nowych lokalizacji dla swoich marek – mówi Tomasz Rydlewski, wiceprezes zarządu BOIG.

Z lokalnością centrów wiąże się także większe zaufanie społeczne, co miało bezpośrednie przełożenie na wybory dokonywane przez konsumentów w czasie pandemii. Formowanie nawyków konsumenckich w nowej rzeczywistości jest obecnie kolejnym czynnikiem przyspieszającym rozbudowę segmentu convenience. Sytuacja związana z walką z koronawirusem spowodowała, że najważniejszym kryterium decydującym o miejscu zakupów stało się bezpieczeństwo sanitarne i finansowe. Wyłączenie obiektów o powierzchniach do 2000 mkw. z rozporządzenia Ministra Zdrowia i Ministra Rozwoju, czasowo ograniczającego działalność centrów handlowych, z perspektywy wielu konsumentów potwierdziło zależność – im mniejszy metraż, tym mniejsze zagrożenie. Wejścia do sklepów prosto z ulicy, bez ryzyka gromadzenia się ludzi w częściach wspólnych, w pierwszych tygodniach społecznej izolacji pomogły klientom przełamać barierę psychologiczną i udać się do punktów stacjonarnych.

  • 1
  • 2

EEC On-line

Retransmisja sesji:

EEC Online - Sesja: Rynek nieruchomości komercyjnych – koniunktura, inwestycje, klient


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.245.48
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!