PARTNERZY PORTALU


Rank Progress: 250 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej do końca 2015 roku

  • Autor: newseria.pl
  • Dodano: 01 paź 2014 08:36

Mniejsze miasta stały się atrakcyjnym rynkiem dla deweloperów. Choć tylko 1,9 mln z ponad 11 mln mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce przypada na najmniejsze miasta (do 100 tys. mieszkańców), to w tym roku większość nowych projektów realizowana jest właśnie tam. Według ekspertów rynek powierzchni handlowych w małych i średnich miastach jest wciąż nienasycony.

  • Autor: newseria.pl
  • Dodano: 01 paź 2014 08:36

- Prowincja także potrzebuje tego, co mają mieszkańcy największych miast. Ten rynek jest nienasycony i wciąż jeszcze jest duża przestrzeń do działania - mówi agencji informacyjnej Newseria Jan Mroczka, prezes zarządu Rank Progress, firmie, która specjalizuje się w działalności inwestycyjno-deweloperskiej.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

W Polsce na koniec II kwartału nowoczesna powierzchnia handlowa przekroczyła 11 mln mkw. - wskazują dane z raportu firmy Knight Frank. Ponad połowa (6,3 mln mkw.) przypada na osiem największych aglomeracji. Nieco ponad 3 mln mkw. znajduje się w średnich miastach (100-400 tys. mieszkańców), blisko 2 mln zaś - w mniejszych ośrodkach (do 100 tys. osób). Rośnie jednak atrakcyjność inwestycyjna na najmniejszych rynkach - tu właśnie w II kwartale były realizowane wszystkie nowe projekty.

Mroczka zaznacza, że biorąc pod uwagę zainteresowanie najemców, jakim cieszą się nowe galerie, małe i średnie miasta są dla deweloperów atrakcyjnym rynkiem.

- W maju otworzyliśmy w Oleśnicy małoformatowy obiekt. Miasto niewielkie, ale to rewelacyjny punkt. Jeden z najemców, grupa LPP, ma lepsze obroty niż w niejednym sklepie we Wrocławiu. To pokazuje, że mniejsze miasta potrzebują takiej oferty, a rynek ten jest wciąż niedoceniony - podkreśla prezes Rank Progress.

Jesienią ma ruszyć budowa centrum handlowego w Mielcu - obecnie rozstrzygany jest przetarg na generalnego wykonawcę. Na etapie planowania znajdują się natomiast inwestycje w Wejherowie, Olsztynie czy Kołobrzegu, firma zamierza też skupić się na wschodnich regionach kraju. Powierzchnie handlowe powstają w Mielcu, Krośnie i tuż przy granicy, w Terespolu (tu otwarcie planowane jest na II kwartał 2016 roku).

- Ściana wschodnia jest bardzo zaniedbanym rynkiem - stąd nasza decyzja o budowie dużego centrum w Terespolu. Liczymy nie tylko na klientów z tego regionu, to jest 16-17 tys. mieszkańców, lecz także 360 tys. ludzi z Białorusi - podkreśla Mroczka. - Chcemy tworzyć powierzchnie handlowe dla wszystkich, którzy chcą zarabiać. Jeśli będą mieć dobre obroty, my będziemy mieć stale płacony czynsze, a to jest gwarancja naszego sukcesu.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.253.106
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!