PARTNERZY PORTALU

Redan liczy, że w 2013 roku wyjdzie na prostą - wywiad

Redan liczy, że w 2013 roku wyjdzie na prostą - wywiad
  • Autor: Anna Pełka (PAP)
  • Dodano: 25 sty 2013 19:08

Grupa Redan zakłada dużą poprawę wyników w tym roku, liczy na osiągnięcie zysku. Spółka stawia na rozwój e-commerce, sprzedaż za granicą i franczyzę - poinformował w rozmowie z PAP Bogusz Kruszyński, wiceprezes Redanu.

  • Autor: Anna Pełka (PAP)
  • Dodano: 25 sty 2013 19:08
"Zakładamy, że w tym roku nasze wyniki będą dużo lepsze, głównie jeśli chodzi o zyskowność. Zakładamy, że wyjdziemy na plus" - powiedział PAP Kruszyński.

Po trzech kwartałach 2012 roku grupa Redan miała 305,2 mln zł przychodów ze sprzedaży, 15,5 mln zł straty operacyjnej oraz 16,8 mln zł straty netto przypadającej akcjonariuszom jednostki dominującej.

Spółka podała w czwartkowym komunikacie, że szacunkowa sprzedaż grupy wyniosła w 2012 roku 437,1 mln zł i była o 15 proc. wyższa rdr, a marża była na poziomie 43 proc., czyli o ponad 2 p.p. niżej niż w 2011 r.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

"Ubiegłego roku nie zaliczymy do udanych. Wyniki po 9 miesiącach nie były dobre i choć czwarty kwartał przyniósł dość dobre wzrosty sprzedaży, to nie nastąpiło odwrócenie tendencji wyników, które mieliśmy" - powiedział wiceprezes.

"To był przejściowy rok. Wyciągnęliśmy wnioski i myślę, że kolejne okresy będą lepsze" - dodał.

Redan podał, że przychody ze sprzedaży za 12 miesięcy 2012 r. w części modowej wzrosły o 17 proc. rdr do 213,2 mln zł. Szacunkowa wielkość marży handlowej wyniosła 48 proc., co oznacza spadek o 5 p.p.

"Z jednej strony nastroje na rynku nie były dobre, była duża presja na przeceny. By wspierać sprzedaż, musieliśmy przeceniać towary głębiej niż to robiliśmy wcześniej. Z drugiej strony próbowaliśmy realizować strategię poprawy jakości produktów, co automatycznie oznaczało podwyższenie do pewnego stopnia cen towarów. Spotkały się więc dwie negatywne tendencje i zaowocowały dość dużymi obniżkami marży" - powiedział Kruszyński.

Sprzedaż dyskontowa w ubiegłym roku wzrosła o 14 proc. rdr do 223,9 mln zł. Szacunkowa marża handlowa wyniosła 39 proc. i była zbliżona do wypracowanej w 2011 r.

"Sprzedaż wzrosła mniej więcej o tyle, o ile zwiększyła się powierzchnia sklepów, marża jest na porównywalnym poziomie jak rok wcześniej. Trochę wzrosły koszty prowadzenia biznesu, gdyż zainwestowaliśmy sporo w rozwój logistyki na początku 2012 r." - powiedział wiceprezes grupy.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.87.33.97
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu
Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!