PARTNERZY PORTALU


Redan na inwestycje w 2012 r. wyda 16 mln zł. Większość środków pójdzie na rozwój sieci

Redan na inwestycje w 2012 r. wyda 16 mln zł. Większość środków pójdzie na rozwój sieci
  • Autor: ISB
  • Dodano: 23 lut 2012 12:07

Grupa Redan zamierza przeznaczyć na inwestycje 15-16 mln zł w tym roku. Większość środków posłuży zwiększeniu sieci sklepów o 65 nowych placówek oraz przebudowie już istniejących w segmencie dyskontowym. Spółka stawia także na intensywny rozwój sklepów franczyzowych na Ukrainie i w Rosji oraz platformy e-commerce.

Redan zamierza otworzyć w tym roku w kraju 65 sklepów własnych pod marką Textillmarket, na co przeznaczy ok. 8 mln zł oraz 6 sklepów własnych w segmencie modowym pod marką Top Secret nakładem 2-3 mln zł.

W segmencie dyskontowym Redan otworzył w ub. roku 53 sklepy o powierzchni 11,3 tys. m.kw., co wpłynęło w dużej mierze na wzrost kosztów o 32 proc. wobec wzrostu przychodów o 16 proc. Na koniec ub. roku liczba sklepów Textillmarket sięgnęła 251.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

W ocenie prezesa Bogusza Kruszyńskiego, szybki przyrost liczby sklepów jest kluczowym elementem rozwoju tego segmentu w dłuższym terminie.

"Poziom konkurencji powoduje, że nasza sprzedaż nie jest na takim poziomie, jak byśmy chcieli ją widzieć, dlatego ustaliliśmy pakiet działań, które będziemy wdrażać zarówno w obecnych, jak i nowych sklepach. Są to działania zarówno pro sprzedażowe, jak również redukujące koszty" - powiedział Kruszyński.

Redan zamierza także w tym roku przebudować 43 sklepy Textillmarket (koszt to 85 tys. zł na 1 sklep), zmodyfikować ofertę i prezentację towarów oraz zwiększyć skalę działań reklamowych. Spółka chce także zredukować 120 etaty, które są głównym czynnikiem wzrostu kosztów oraz uprościć pracę obsługi sklepów.

W segmencie modowym Redan zamierza osiągnąć wzrost sprzedaży poprzez dotarcie do nowych grup klientów, również poprzez sklep internetowy. Spółka chce także zawalczyć o rynki wschodnie i zwiększyć tam swoją obecność w formacie franczyzowym.

"Wypracowaliśmy nową koncepcję dla części modowej, gdyż wyniki tego segmentu nie są dla nas zadowalające. Koncepcja Express Yourself, którą wdrażamy, zakłada budowę wyrazistego wizerunku marki. Chcemy zwiększyć liczbę akcesoriów, wejść w segment elementów wyposażenia wnętrz, kosmetyków, win, które będą dostępne w kanale e-commerce i pozwolą zwiększyć średnią wartość paragonu" - powiedział wiceprezes Michał Kałużyński.

W 2011 r. przychody z kanału e-commerce stanowiły 7 proc. przychodów ogółem.

Liczba nowych otwarć w segmencie modowym nie będzie duża i obejmie 6 sklepów. Na koniec 2011 r. pod markami Top Secret, i Troll działało łącznie 212 sklepów.

"To, jak rozwijamy się na Ukrainie, napawa nas optymizmem - konkurencja jest mniejsza, powstaje wiele centrów handlowych. Testujemy też nowe modele współpracy franczyzowej" - powiedział Kałużyński.

Redan chce podwoić liczbę sklepów franczyzowych na Ukrainie do 40 oraz zwiększyć liczbę sklepów w Rosji z 4 na koniec 2011 r. do 20 na koniec tego roku.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.6.131
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!