PARTNERZY PORTALU


Restauracje tracą klientów przez hałas i złą akustykę

  • Autor: newseria.pl
  • Dodano: 01 paź 2014 08:43

Ciekawe menu, wysoka jakość dań, dobra obsługa oraz przyjazny wystrój - to kluczowe czynniki, które decydują o powodzeniu restauracji. Nie jest to jednak kompletna lista - wielu restauratorów nie docenia znaczenia właściwej akustyki w swoim lokalu. Badania opinii klientów wykonane przez Lloyd's Register Consulting - Energy A/S wskazują, że jedynie zła obsługa może bardziej zniechęcić ich do ponownego odwiedzenia danego miejsca.

  • Autor: newseria.pl
  • Dodano: 01 paź 2014 08:43

- Zapytaliśmy klientów o kilka różnych elementów akustyki: poziom hałasu, możliwość skutecznej komunikacji z rozmówcą, poczucie prywatności. Klientom najbardziej przeszkadzał wysoki poziom hałasu w restauracji. Także prywatność okazała się istotna. Ludzie mieli poczucie, że ich rozmowa jest słyszalna przez innych - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes David Svensson, konsultant w Lloyd's Register Consulting - Energy A/S, firmy doradczej w branży inżynieryjnej.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Choć środowisko akustyczne w restauracji jest jednym najważniejszych czynników decydujących o jej komforcie i nastroju, a pośrednio także o jej popularności i biznesowym powodzeniu, to często jest ono pomijane lub zaniedbywane. Akustyka danego lokalu zależy od układu wnętrza, wyposażenia i umeblowania oraz od użytych materiałów wykończeniowych. Te czynniki decydują, jak duża część energii dźwiękowej zostanie pochłonięta przez materiały, a ile z niej ulegnie odbiciu, zwiększając hałas, który jest uciążliwy dla klientów.

- Komfort akustyczny jest subiektywną miarą tego, jak odbieramy akustykę danego wnętrza. Najczęściej klienci narzekali na wysoki poziom hałasu. Jest to drugi najczęściej wymieniany powód niezadowolenia klientów, zaraz po złej obsłudze - twierdzi Svensson.

Zła akustyka przekłada się nie tylko na samopoczucie klientów, lecz także pracowników, co może obniżać jakość obsługi. Według specjalistów każdy lokal można jednak zaadaptować, by poprawić komfort akustyczny.

- By poprawić akustykę w restauracjach, można zastosować materiały pochłaniające dźwięk na ścianach i sufitach. Innym rozwiązaniem jest podzielenie dużych lokali za pomocą mobilnych ekranów na kameralne sektory - wskazuje David Svensson.

Zgodnie z badaniami Lloyd's Register Consulting - Energy A/S subiektywnie odczuwany komfort akustyczny zależy od wielu czynników, również od indywidualnych preferencji badanych. Nie wszystkie restauracje muszą dla nas brzmieć tak samo, tak jak nie wszystkie muszą tak samo wyglądać. Restauratorzy powinni jednak brać pod uwagę odczucia klientów w tym względzie, ponieważ dobra akustyka może być dodatkowym atutem restauracji.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.98.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!