PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Retail Institute: Centra handlowe znów wchodzą w etap silnych turbulencji. Najwyższy czas, by rząd udzielił silnego wsparcia

Retail Institute: Centra handlowe znów wchodzą w etap silnych turbulencji. Najwyższy czas, by rząd udzielił silnego wsparcia
Fot. Shutterstock
  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 21 paź 2020 18:37

Przedsiębiorcy skupieni wokół Retail Institute apelują o jak najszybsze przywrócenie handlu w niedziele oraz objęcie parasolem ochronnym branż najbardziej dotkniętych restrykcjami związanymi z rozprzestrzenianiem się wirusa Covid-19.

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 21 paź 2020 18:37

Od stycznia do 18 października 2020 roku włącznie, 140 centrów handlowych monitorowanych przez Retail Institute odnotowało 28,5-proc. spadek odwiedzin w porównaniu do wyników osiągniętych w tym samym okresie 2019 r.

W zależności od wielkości obiektów wyniki kształtowały się tu na następującym poziomie:

Centra bardzo małe (do 4999 mkw. pow. najmu) - 77,6 proc. wyników z 2019 r.
Małe (od 5000 do 19 999 mkw. pow. najmu) - 73,9 proc. wyników z 2019 r. 
Średnie (od 20 000 do 39 999 mkw. pow. najmu) - 72,9 proc. wyników z 2019 r.
Duże i bardzo duże (> 40 000 mkw. pow. najmu) - 69,1 proc. wyników z 2019 r. 

Jak czytamy w komunikacie instytutu, od maja do połowy września miał miejsce stopniowy, powolny powrót klientów na zakupy w galeriach handlowych. Jednak ostatni wzrost zachorowań na COVID-19, wprowadzone nowe ograniczenia i restrykcje oraz tzw. godziny dla seniorów, spowodowały spadki frekwencji w galeriach.

W okresie od 12 do 18 października 2020 roku, tydzień do tygodnia, w monitorowanej przez Instytut grupie obiektów, są to spadki o 4,4 proc. Eksperci z Retail Institute otrzymują jednak sygnały, iż w bieżącym tygodniu frekwencja w obiektach znacząco spada. Prognozy w tym zakresie nie są zbyt optymistyczne.

Jak czytamy w komunikacie, nasilające się tendencje są już charakterystyczne dla okresu silnych perturbacji i zmian, a potwierdził to również ostatni tydzień. Największą popularnością cieszą  się ponownie bardzo małe obiekty handlowe, tj. retail parki oraz centra typu convenience, gdzie Polacy zaopatrują się w najbardziej podstawowe produkty spożywcze, drogeryjne, a także korzystają z aptek i drobnych usług. Obiekty te odnotowały 3,3-proc. wzrost liczby wizyt w porównaniu do tygodnia poprzedniego. Kilkuprocentowy wzrost odwiedzalności i obrotów odnotowały również centra outletowe. Operatorzy sklepów spożywczych, drogerii i aptek sygnalizują, iż Polacy ponownie zaopatrują się w żywność z długim terminem ważności oraz niezbędne artykuły na wypadek kwarantanny lub choroby.

- Spadki frekwencji budzą ogromne niepokoje, tak po stronie najemców jak i wynajmujących. Ogłoszony dziś w Czechach ponowny lockdown, ograniczający działalność galerii handlowych, dodatkowo je podsyca. Ponownie wchodzimy w etap silnych turbulencji, dlatego tak ważne w następnych godzinach i dniach będą sprawne działania rządu. Jak pokazują doświadczenia ostatnich miesięcy, wypracowanie korzystnych rozwiązań w branży retail, między najemcami i wynajmującymi, jest skuteczny wówczas, gdy obie strony prowadzą dialog, aby dopasować tworzone rozwiązania do specyfiki poszczególnych branż, a nawet lokalizacji. To będzie kluczem do utrzymania ekosystemu centrum handlowego w równowadze. W tej branży uniwersalne, odgórne rozwiązania dla wszystkich nie są skuteczne - mówi Anna Szmeja, prezes Retail Institute.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.200.252.156
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!