PARTNERZY PORTALU


Retailtainment - nowy sposób na zdobycie klientów

Retailtainment - nowy sposób na zdobycie klientów
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Dodano: 05 sie 2014 12:15

Obecnie e-commerce wykorzystywany jest przez sieci handlowe głównie w celu wsparcia sprzedaży. W przyszłości jednak wirtualne zakupy mogą zyskać na znaczeniu lub nawet stać się nieodłącznym elementem procesu zakupowego - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Przemysław Mroczek, dyrektor departamentu marketingu Małpka SA.

Już teraz klienci, przed podjęciem decyzji, mogą przeczytać recenzje, opinie użytkowników czy obejrzeć filmy na temat produktu. W przyszłości tego typu rozszerzoną rzeczywistość klient będzie mógł zobaczyć w przestrzeni sklepu. Jednym ze scenariuszy rozwoju jest tzw. „retailtainment", czyli proces mający na celu zmaksymalizowanie przyjemnych doświadczeń związanych z procesem zakupowym.

- Zgodnie z tą teorią sklep przyszłości będzie pełnił jedynie formę „salonu doświadczeń" - miejsca, w którym klienci będą testować produkty, które ostatecznie kupią online. O ile teoria „retailtainment" wydaje się dość odległa, o tyle w niektórych sklepach zachodniej Europy powoli wprowadzane są już rozwiązania z wykorzystaniem technologii RFID, czyli radioidentyfikacji. Polega ona na umieszczeniu mikrochipów na opakowaniach produktów, które wysyłają sygnał radiowy do odbiorników w sklepie. Każdy mikrochip zawiera informacje na temat artykułu. Dzięki radioidentyfikacji kosz zakupowy mógłby w czasie rzeczywistym wyświetlać informację o cenie produktów w nim umieszczonych, a manager sklepu bez potrzeby wstawania od biurka będzie mógł ocenić braki asortymentowe - wyjaśnia nasz rozmówca.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.238.77
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!