Rewitalizowanie starszych obiektów handlowych to trend widoczny gołym okiem nie tylko dla ekspertów rynku nieruchomości. Warszawiacy od niedawna mogą korzystać z oferty gruntownie odnowionego centrum handlowego Klif, nowe oblicze otrzymała również Galeria Mokotów. Następne w kolejce są inne popularne obiekty handlowe - Promenada oraz Wola Park, których nowi właściciele zapowiadają rozbudowę i poszerzenie oferty. A ile takich obiektów może być w skali kraju?
Według Małgorzaty Gajuk, associate director w dziale rynków kapitałowych w BNP Paribas Real Estate Poland renowacja przydałaby się ponad blisko połowie z istniejących w naszym kraju wielkopowierzchniowych obiektów handlowych. A renowacja w zdecydowanej większości przypadków traktowana jest przez deweloperów i właścicieli takich obiektów jako sposobność do rozbudowy. - W ostatnich latach na nasz rynek trafia co roku ok. 500 tys. metrów kwadratowych nowych powierzchni handlowych. Szacujemy, że rozbudów jest około 20 proc., co daje nam około 100 tys. metrów kwadratowych nowych powierzchni, powstających właśnie w wyniku rozbudowy już istniejących obiektów - mówiła Małgorzata Gajuk.
Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl
Nie przegap najważniejszych wiadomości
Komentarze