PARTNERZY PORTALU

ROS Retail Outlet Shopping zamknął 2021 rok ze wzrostem obrotów i odwiedzalności

ROS Retail Outlet Shopping zamknął 2021 rok ze wzrostem obrotów i odwiedzalności
Żaden z najemców w centrach Designer Outlet w Polsce nie zamknął salonu z powodu trudnej sytuacji pandemicznej. Fot. mat. pras.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 07 mar 2022 13:08

Żaden z najemców w centrach Designer Outlet w Polsce nie zamknął salonu z powodu trudnej sytuacji pandemicznej, a niektórzy nawet zdecydowali się powiększyć swoje lokale – tak 2021 rok może podsumować operator tych obiektów - ROS Retail Outlet Shopping.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 07 mar 2022 13:08
  • Trzy centra outletowe zarządzane przez ROS Retail Outlet Shopping zanotowały zwiększoną liczbę odwiedzin - średnio o 3 proc. versus rok poprzedni.
  • W tym prym wiedzie stołeczny obiekt, w którym po rozbudowie odwiedzalność wzrosła aż o 11 proc. w stosunku do 2020 r.
  • Nowe skrzydło w Designer Outlet Warszawa to 5,5 tys. mkw. GLA.

– Wyzwanie, jakim była covidowa niepewność spowodowało, że jeszcze bardziej zacieśniliśmy dotychczasowe relacje na linii zarządca-najemca. W każdym obiekcie dyrektorzy centrów, managerowie marketingu i do spraw handlowych byli w stałym kontakcie ze sklepami podczas przestojów. Wiedzieliśmy, jak wygląda sytuacja w każdym z nich, a trzeba podkreślić, że pandemia w różnym stopniu dotknęła najemców. Dzięki temu potrafiliśmy przygotować dedykowane pakiety pomocowe w zależności od sytuacji danego sklepu. To zaowocowało utrzymaniem poziomu najmu – mówi Katarzyna Ciemińska Centre Manager Designer Outlet Warszawa.  

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Żaden z najemców w centrach Designer Outlet w Polsce nie zamknął salonu z powodu trudnej sytuacji pandemicznej, a niektórzy nawet zdecydowali się powiększyć swoje lokale. Miniony rok to m.in. otwarcie największego salonu Adidas w Polsce oraz powiększenie sklepów marek Boss i Lacoste (DOW), otwarcie największego salonu Nike na północy kraju (DOG) i jedynego w województwie śląskim salonu Boss Outlet (DOS).

Dużym wyzwaniem, szczególnie w Warszawie oraz w Sosnowcu, były szeroko zakrojone prace budowlane, oraz przebudowa w Gdańsku. W każdym obiekcie, pomimo uciążliwości inwestycji dla klientów, zostały utrzymane najwyższe standardy zakupowe, co było możliwe dzięki dobrej współpracy z najemcami, którzy rozumieją i wspierają potrzebę rozwoju.

– W naszej strategii leasingowej w dużym stopniu stawiamy na marki premium, a ta kategoria ma wysokie wymagania dotyczące otoczenia, w którym się znajduje. Modernizacje i rozbudowy sprzyjają pozyskiwaniu nowych najemców zainteresowanych współpracą z centrami Designer Outlet. Możemy pochwalić się wieloma ciekawymi markami, dostępnymi tylko u nas i tymi, które wkrótce pojawią się w naszych obiektach. Warto podkreślić też pewną prawidłowość, że brandy debiutujące w jednym z naszych centrów chętnie decydują się także na otwarcie kolejnego sklepu w pozostałych lokalizacjach. To dowodzi temu, że spełniamy oczekiwania najbardziej wymagających partnerów - zaznacza Katarzyna Ciemińska.  

 Miniony rok w liczbach

Okazało się, że rynek sprzedaży outletowej stał się odpowiedzią na nowe potrzeby klientów, czyli przemyślane wydatki oraz inwestycję w jakość w atrakcyjnej cenie. Dopasowana do takich wymagań oferta outletów spowodowała, że ten segment był „wygranym” ubiegłego roku.

Podsumowując ostatni rok w liczbach w polskich centrach Designer Outlet, można zauważyć wzrost odwiedzalności oraz sprzedaży. Wszystkie trzy centra outletowe zarządzane przez ROS Retail Outlet Shopping zanotowały zwiększoną liczbę odwiedzin średnio o 3 proc. versus rok poprzedni. W tym prym wiedzie stołeczny obiekt, w którym po rozbudowie odwiedzalność wzrosła aż o 11 proc. w stosunku do 2020. To spektakularny wynik pomimo problemów spowodowanych pandemią, mniejszą liczbą dni handlowych niż w 2020 i ogólnokrajowymi restrykcjami, w tym zamknięciami sklepów w gorących okresach handlowych: zimowych wyprzedaży i premier wiosennych kolekcji.

Zwiększony footfall naturalnie spowodował też zwiększony poziom sprzedaży w każdym z obiektów. Uśredniając, polskie centra Designer Outlet w tym obszarze w porównaniu do 2020 zanotowały wzrost aż o 21 proc. A bieżący rok zapowiada się być kontynuacją tego pozytywnego trendu.

Nowe marki i powiększone sklepy

2021 w centrach Designer Outlet to rok premier i powiększania lokali. Mimo niesprzyjających okoliczności zewnętrznych, w pracy działu leasingu nie nastąpiło spowolnienie. - Pandemia sprawiła, że rynek przeszedł prawdziwą weryfikację. Wniosek jest jeden - to właśnie silne marki okazały się tymi, które w mniejszym stopniu odczuły jej skutki i co więcej, szukały możliwości rozwoju sprzedaży. Ten czas należał głównie do segmentu premium i kategorii sportowej, które w ostatnim czasie wzmocniły ofertę centrów Designer Outlet – mówi Ireneusz Homa Centre Manager Designer Outlet Gdańsk.

Rozwój, pomimo trudnego ekonomicznie czasu, był możliwy dzięki kilku czynnikom. Przede wszystkim podjęta przed pandemią decyzja o dwóch rozbudowach - powierzchni handlowej w Warszawie i parkingu w Sosnowcu - spowodowała wzrost zainteresowania tymi obiektami. Nowe skrzydło w Designer Outlet Warszawa to 5, 5 tys. mkw. GLA wprowadzonego na stołeczny rynek. Dzięki temu centrum powitało kolejne ciekawe marki w większości z segmentu premium. Samych otwarć w minionym roku (w dobudowanej i dotychczasowej części) było niemal 20. Jednocześnie Designer Outlet Sosnowiec oraz Designer Outlet Gdańsk podpisały umowy z nowymi najemcami, które odpowiednio zaowocowały 4 salonami w Sosnowcu i 3 w Gdańsku. W 2022 roku planowane są kolejne otwarcia.

Dodatkowo, wiele marek dostępnych w centrach należących do portfolio ROS wykorzystało czas pandemii i lockdownów na inwestycje w modernizacje sklepów, relokacje i podwyższenie standardu salonu i obsługi. W Designer Outlet Warszawa aż 12 marek zmieniło lokal na dużo większy, w Designer Outlet Gdańsk powiększono i zmodernizowano 3 sklepy (w tym olbrzymie salony Nike i Adidas).

Omnichannel – strategia w rozwoju Designer Outlet

W wyniku pandemii handel stacjonarny wszedł w czas przyspieszonych zmian. Kształtujące się nowe trendy zakupowe wymusiły na centrach handlowych, w tym też outletowych, potrzebę stworzenia wartości dodanej zarówno dla klientów, jak i partnerów biznesowych. By zapewnić bardziej holistyczne doświadczenia zakupowe, wraz z intensywnym rozwojem cyfryzacji i handlu elektronicznego w ostatnich dwóch latach przyspieszyło tempo wprowadzania podejścia „phygital” (połączenie physical i digital). Co to oznacza?

- Wiele marek i producentów rozszerzyło w ostatnich miesiącach swoją obecność online, by dotrzeć do szerszego grona klientów. Większość marek lifestylowych, które sprzedają w sieci posiada też lokale w centrach handlowych, co odpowiada oczekiwaniom wszystkich grup docelowych. Jest to kategoria, w której kupujący czerpią przyjemność z osobistej interakcji z produktem – mówi Dariusz Obołończyk, Centre Manager Designer Outlet Sosnowiec.

Dlatego połączone działania online i offline zyskały na znaczeniu dzięki np. usługom takim jak wirtualne zakupy, kliknij i odbierz, a także poprzez działania w mediach społecznościowych. – W Designer Outlet wdrażamy działania nakierowane na lojalność klientów poprzez marketing cyfrowy czy stawiając na rozwój customer experience w naszych centrach. To kluczowe czynniki, które będą kształtować przyszłość handlu detalicznego. Pomimo wyzwań optymistycznie patrzymy na ten kierunek rozwoju rynku. Widzimy, że takie hybrydowe rozwiązania wysoko pozycjonują nasze obiekty handlowe w Polsce, gdzie centra Designer Outlet są atrakcyjnymi miejscami zakupów z wyjątkowym wyborem marek premium, ciekawą architekturą i cenami zawsze niższymi o 30 do nawet 70 proc. To właśnie w rynku outletowym podejście „phygital” toruje nam drogę w przyszłość – wyjaśnia Dariusz Obołończyk.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.231.247.88
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

PARTNERZY SERWISU

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POPULARNE



Newsletter propertynews.pl

Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail
Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!