PARTNERZY PORTALU


Rośnie znaczenie mediów społecznościowych w branży handlowej

  • Autor: wnp.pl
  • Dodano: 04 lut 2014 08:17

84 proc. sklepów internetowych wykorzystuje serwisy społecznościowe do wsparcia handlu - taki jest wynika badania firmy CubeResearch opublikowany w raporcie "Co nakręca e-commerce".

W grupie e-sklepów korzystających z mediów społecznościowych największą popularnością cieszy się Facebook - korzysta z niego 90 proc. respondentów. Coraz większe znaczenie w polskim e-commerce mają treści wideo. Z serwisu YouTube korzysta 28 proc. sklepów. Pozostałe dość popularne serwisy to Twitter, którego używa 20 proc. ankietowanych. W dalszej kolejności plasują się Pinterest (14 proc.) oraz Google+ (11 proc.). W ostatnim przypadku w ciągu roku nastąpił wzrost od okrągłego zera. 2 proc. e-sklepów korzysta z Instagramu, a 4 proc. - z NK, przy czym tu zaznacza się trend spadkowy.

Większość - niemal 70 proc. sklepów online, wszelkie działania prowadzi własnymi siłami, bez jakiegokolwiek budżetu. Jedna czwarta operuje mediami społecznościowymi w ramach budżetu marketingowego, a klika procent ma budżet osobny. Do skuteczności wsparcie sprzedaży takimi metodami przekonanych jest 54 proc. firm, a 28 proc. nie wierzy w efekty. Tylko jedna czwarta spółek zamierza w tym roku zwiększyć budżet na media społecznościowe.

- Ostrożność polskich marek może więc wynikać między innymi z niskiej świadomości faktycznych korzyści jakie można odnieść dzięki społecznościom oraz z braku wiedzy w jaki sposób i jakimi narzędziarni można sprzedawać w social media - komentuje Oskar Berezowski z NapoleonCat, partnera raportu. Menedżer wskazuje, że dzięki akcjom na Facebooku sklep Złote Wyprzedaże zwiększył sprzedaż o 30 proc., przy czym zwrot z inwestycji wyniósł 230. Profil Allegro na Facebooku ma 1,3 mln fanów. Leroy Merlin Polska odnotował już ponad 10,6 mln odsłon swoich materiałów wideo na YouTube. Mniej popularny jest Twitter - najwięcej obserwujących zgromadził EMPiK - ok. 6,5 tysiąca.

Z raportu wynika, że sklepy, które już nabrały świadomości o roli mediów społecznościowych potrafią skutecznie je wykorzystywać. Pozostali prawdopodobnie będą musieli wkrótce dołączyć.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.216.28.250
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!