PARTNERZY PORTALU

Rossmann chce mieć 1600 sklepów do 2018 roku

  • Autor: PAP
  • Dodano: 29 maj 2013 17:43

Sieć drogerii Rossmann, licząca obecnie 730 punktów, ma w najbliższych latach rosnąć w tempie 150 sklepów rocznie - poinformował w rozmowie z PAP Marek Maruszak, prezes Rossmann Polska. Na koniec 2018 roku spółka chce mieć 1600 sklepów i przychody na poziomie ponad 9 mld zł.

"Na koniec 2012 roku sieć Rossmann liczyła 706 sklepów. W tej chwili mamy 730 drogerii. Do końca roku chcemy mieć 850, w przyszłym roku 1000 sklepów" - powiedział PAP prezes Maruszak.

"W kolejnych latach chcemy otwierać po 150 sklepów rocznie, tak by na koniec 2018 roku mieć 1600 sklepów i obroty przekraczające 9 mld zł" - dodał.

Poinformował, że w ubiegłym roku przychody spółki wyniosły ponad 5 mld zł.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

"W tym roku chcemy zwiększyć sprzedaż o 12 proc. rdr. Zakładamy wzrost sprzedaży porównywalnej, ale nie tak dynamiczną jak wcześniej, bo zagęszczamy sieć" - powiedział.

Drogerie Rossmann powstają w galeriach handlowych lub przy ważnych ulicach handlowych.

"Nasze sklepy mają różne powierzchnie, ta optymalna to około 300 m kw., ale takich lokali jest ograniczona liczba. Jesteśmy w dużych i małych miastach, w galeriach handlowych, na głównych ulicach miast, na osiedlach mieszkaniowych. Otwieramy się wszędzie tam, gdzie nasz sklep może być rentowny. Poprzez rozwój sieci chcielibyśmy docierać do większej liczby gospodarstw domowych. W tej chwili ta docieralność wynosi ponad 60 proc." - powiedział Maruszak.

Pytany, jakie może być tempo rozwoju sieci drogerii Rossmann po 2018 roku, odpowiedział: "Liczba naszych sklepów w następnych latach zależeć będzie od tego, jak będzie się rozwijał rynek, na ile silna będzie konkurencja, jak będzie się rozwijać gospodarka".

ROSSMANN MOŻE PRZEJMOWAĆ, WYKLUCZA FRANCZYZĘ

Rossmann stawia przede wszystkim na rozwój organiczny, ale nie wyklucza przejęć.

"Nie wykluczamy przejęć, ale sieci, które są na rynku niekoniecznie pasują ze względu na mniejszą powierzchnię albo mają lokalizacje blisko naszych. Wartość dodana byłaby w takich przypadkach niewielka" - powiedział prezes Maruszak.

"Jeśli jednak będzie jakaś oferta na rynku, to ją rozpatrzymy. Nie prowadzimy na razie żadnych rozmów" - dodał.

Poinformował, że sieć nie będzie rozwijana poprzez franczyzę.

"Franczyza daje szansę na szybki rozwój, ale nie gwarantuje jakości, skutecznego zarządzania asortymentem, cenami" - powiedział prezes.

WKRÓTCE RUSZY BUDOWA MAGAZYNU ZA PONAD 60 MLN ZŁ

Rossmann ma ok. 80 tys. m kw. powierzchni magazynowej. Posiada magazyn centralny w Łodzi i magazyn regionalny w Grudziądzu. Wkrótce ruszy z budową kolejnego.

"W sierpniu rozpoczniemy budowę magazynu regionalnego na Śląsku, w Pyskowicach o powierzchni 25 tys. m kw. Łączny koszt inwestycji może wynieść powyżej 60 mln zł" - powiedział Maruszak.

Nie wykluczył, że w przyszłości spółka rozbuduje centralny magazyn w Łodzi.

UDZIAŁY W RYNKU MAJĄ ROSNĄĆ

Rossmann szacuje swoje udziały w rynku na około 20 proc. Zdaniem prezesa ten udział będzie wzrastał.

"Będziemy wyprzedzać rozwój rynku i nasze udziały będą na pewno rosnąć" - powiedział.

Maruszak zauważył, że rynek chemiczno-kosmetyczny w ostatnich miesiącach spada rok do roku.

"Klienci optymalizują zakupy, sięgają po tańsze produkty. Spodziewamy się, że od czwartego kwartału możliwa jest poprawa sytuacji, ale nie zakładałbym dużego ożywienia. Nie oczekiwałbym jednak większego spadku. Wydaje się, że jesteśmy na dnie dołka i w kolejnych okresach powinno być lepiej" - powiedział.

Rossmann jest obecny w Polsce od 1993 roku. Obecnie sieć liczy 730 drogerii w całym kraju. W asortymencie jest ponad 16 tys. produktów, w tym ok. 2 tys. produktów w ramach 35 marek własnych.

Rossmann Polska zatrudnia ponad 10 tys. osób.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.225.221.151
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

PARTNERZY SERWISU

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POPULARNE



Newsletter propertynews.pl

Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail
Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!