PARTNERZY PORTALU


Rozrywkowy biznes walczy o względy pokolenia domatorów

Rozrywkowy biznes walczy o względy pokolenia domatorów
fot. KidZania
  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 24 maj 2018 12:01

Na dachu tajwańskiego Dream Mall kręci się diabelski młyn, a na malezyjskim Utama Shopping Centre rośnie las deszczowy. W Mall of Emirates w Dubaju można jeździć na nartach, a w kanadyjskim West Edmonton Mall podziwiać pływające w jeziorze lwy morskie. W Mall of America w Minnesocie da się nawet wziąć ślub. Rozrywka w branży centrów handlowych była od zawsze, ale ostatnia dekada i kolejne lata przed nami nadają jej zupełnie nowy wymiar i wagę w planowaniu strategii rynkowej.

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 24 maj 2018 12:01

W Stanach Zjednoczonych, gdzie rynek centrów rozrywkowych jest najbardziej rozwinięty, pojawia się trend „hygge”. Ludzie coraz częściej wolą spędzać swój wolny czas w domu niż wychodzić do miasta. Sprzyja temu m.in. – zapewniająca rozrywkę w domowym zaciszu – digitalizacja i media społecznościowe oraz usługi, które można zamówić przez internet. W ten sposób rodzi się pokolenie domatorów.

fot. KidZania

Trend pojawia się również w Wielkiej Brytanii. Ostatnie badania firmy Research Now potwierdziły, że prawie 73 proc. ankietowanych w wieku od 16 do 21 lat woli wypoczywać w domu niż na mieście.

– Zjawisko to powoduje, że rynek klasycznych centrów rozrywkowych staje się bardzo wymagający, a więc proponowana rozrywka musi gwarantować na tyle wyjątkowe doświadczenia, by skusić zagorzałych domatorów do odwiedzin – uważa Randy White, CEO White Hutchinson Leisure & Learning Group, firmy z Kansas City, która realizuje obiekty rozrywkowe na całym świecie.

Jednocześnie dodaje, że powodzenie profilu konceptu rozrywkowego – czy jest nastawiony na rodzinę, dzieci czy dorosłych, zależy od kraju, w którym powstaje.

– Centra zorientowane na dorosłych mają największe szanse na sukces w rozwiniętych krajach zachodnich. Nie są najlepszym modelem biznesowym w kulturach, gdzie rodzina stanowi fundament społeczny. Z kolei w niektórych częściach Środkowego Wschodu kompleksy poświęcone rodzinie i dzieciom będą najbardziej popularne. Inaczej wygląda sytuacja w części krajów muzułmańskich, gdzie kobiety i mężczyźni nie wychodzą razem z domu, by miło spędzić czas – wyjaśnia Randy White.

Jeśli chodzi o wyjątkowość rozrywkowych usług, to zdaniem prezesa White Hutchinson Leisure & Learning, ich poziom zależy od rozwoju rynku lokalnego.

– Niektóre rozwijające się kraje są pod tym względem na etapie, który Stany Zjednoczone przeżywały 10 czy 15 lat temu – tłumaczy Randy White.

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.101.50
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!