W Stanach Zjednoczonych, gdzie rynek centrów rozrywkowych jest najbardziej rozwinięty, pojawia się trend „hygge”. Ludzie coraz częściej wolą spędzać swój wolny czas w domu niż wychodzić do miasta. Sprzyja temu m.in. – zapewniająca rozrywkę w domowym zaciszu – digitalizacja i media społecznościowe oraz usługi, które można zamówić przez internet. W ten sposób rodzi się pokolenie domatorów.

fot. KidZania
fot. KidZania

Trend pojawia się również w Wielkiej Brytanii. Ostatnie badania firmy Research Now potwierdziły, że prawie 73 proc. ankietowanych w wieku od 16 do 21 lat woli wypoczywać w domu niż na mieście.

– Zjawisko to powoduje, że rynek klasycznych centrów rozrywkowych staje się bardzo wymagający, a więc proponowana rozrywka musi gwarantować na tyle wyjątkowe doświadczenia, by skusić zagorzałych domatorów do odwiedzin – uważa Randy White, CEO White Hutchinson Leisure & Learning Group, firmy z Kansas City, która realizuje obiekty rozrywkowe na całym świecie.

Jednocześnie dodaje, że powodzenie profilu konceptu rozrywkowego – czy jest nastawiony na rodzinę, dzieci czy dorosłych, zależy od kraju, w którym powstaje.

– Centra zorientowane na dorosłych mają największe szanse na sukces w rozwiniętych krajach zachodnich. Nie są najlepszym modelem biznesowym w kulturach, gdzie rodzina stanowi fundament społeczny. Z kolei w niektórych częściach Środkowego Wschodu kompleksy poświęcone rodzinie i dzieciom będą najbardziej popularne. Inaczej wygląda sytuacja w części krajów muzułmańskich, gdzie kobiety i mężczyźni nie wychodzą razem z domu, by miło spędzić czas – wyjaśnia Randy White.

Jeśli chodzi o wyjątkowość rozrywkowych usług, to zdaniem prezesa White Hutchinson Leisure & Learning, ich poziom zależy od rozwoju rynku lokalnego.

– Niektóre rozwijające się kraje są pod tym względem na etapie, który Stany Zjednoczone przeżywały 10 czy 15 lat temu – tłumaczy Randy White.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL