PARTNERZY PORTALU


Rynek handlowy Lublina jeszcze się rozrośnie

Rynek handlowy Lublina jeszcze się rozrośnie
Tarasy Zamkowe
  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 08 mar 2016 09:37

W Lublinie działa 13 obiektów handlowych, ale jest szansa na więcej. Firmy planują kolejne inwestycje. Centrum handlowe IKEA, kolejna faza parku handlowego Kraśnicka i Alchemia - to tylko kilka z nich.

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 08 mar 2016 09:37

Zasoby handlowe Lublina to 326,6 tys. mkw. powierzchni najmu ulokowane w 13 obiektach. Nasycenie powierzchnią handlową należy do najwyższych wśród miast regionalnych i wynosi 956 mkw. na 1000 mieszkańców. Średni współczynnik pustostanów to obecnie 1,6 proc. – wynika z publikacji firmy doradczej Colliers International „Centra handlowe w miastach regionalnych | Lublin”.

W Lublinie funkcjonują różne formaty obiektów handlowych. Znajdują się tu głównie centra handlowe, ale także parki handlowe oraz centrum wyprzedażowe.

W ubiegłym roku ukończono budowę nowego centrum handlowego Tarasy Zamkowe oraz pierwszą fazę parku handlowego Kraśnicka, na którą składają się sklep z wyposażeniem wnętrz Agata i art. budowlanymi Bricoman. W mieście powstały także nowe supermarkety i dyskonty spożywcze. Z kolei w centrum handlowym Felicity ruszyło dziewięciosalowe kino Cinema City, którego atrakcją jest trzecia w Polsce sala z technologią 4DX (24 rodzaje efektów specjalnych).

— Aktualnie w Lublinie brakuje nowych obiektów handlowych w budowie, jednak w planach znajduje się kilka kolejnych inwestycji, w tym centrum handlowe IKEA, kolejna faza parku handlowego Kraśnicka oraz śródmiejskie galerie Alchemia i Pasaż Victoria, dawny Pedet — mówi Katarzyna Michnikowska, starszy analityk w Dziale Doradztwa i Badań Rynku Colliers International.

W centrach handlowych w Lublinie działa łącznie ok. 1 130 sklepów. Największą grupę najemców stanowią sektory: moda (32 proc.) oraz usługi (13 proc.).

Wśród anonsowanych w ubiegłym roku transakcji najmu na lubelskim rynku można wymienić m.in.: Alma (2,1 tys. mkw.), !Con Fitness (1,5 tys. mkw.), Jupi Park (1,5 tys. mkw.),Carry (1,5 tys. mkw.) i CCC (400 mkw.) w Zamkowych Tarasach, sieci z grupy LPP - Reserved (562 mkw.), Mohito (524 mkw.) i House/Cropp (256 mkw.) w Outlet Lublin, czy Piazza di Moda (420 mkw.) w Atrium Felicity.

Czynsze za powierzchnie w centrach handlowych w Lublinie znajdują się w lekkim trendzie spadkowym na skutek wzrostu konkurencji. Najwyższy miesięczny czynsz za lokal 100-150 mkw. na potrzeby mody to ok. 27-29 EUR za mkw.

 

 


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.233.139
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!