PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Salony Wólczanki, W.Kruk, Bytomia, Vistuli i Deni Cler zamknięte. VRG zaciska pasa i redukuje inwestycje

Salony Wólczanki, W.Kruk, Bytomia, Vistuli i Deni Cler zamknięte. VRG zaciska pasa i redukuje inwestycje
Jeden z salonów Wólczanki - w Focus Mall
  • Autor: wnp.pl
  • Dodano: 31 mar 2020 11:18

Grzegorz Pilch, prezes VRG wskazuje, że utrata przychodów VRG, która nastąpi w pierwszej połowie 2020 roku, nie będzie możliwa do zrekompensowania w pozostałej części roku. Pilch napisał o tym w liście do akcjonariuszy. W jego ocenie w 2020 roku spółka nie zdoła osiągnąć dwucyfrowej dynamiki przychodów i zysków. Spółka skoncentruje się na ograniczeniu kosztów, zmniejszy też inwestycje do 15 mln zł.

W liście do akcjonariuszy prezes Pilch wskazał, że wszystkie sklepy stacjonarne grupy znajdujące się w centrach handlowych zostały zamknięte, natomiast perspektywa ich otwarcia w najbliższym czasie jest niepewna. Oznacza to, że w okresie ich zamknięcia spółka straci ponad 80 proc. przychodów.

- A po tym okresie, spodziewając się istotnej zmiany sentymentów zakupowych naszych klientów oraz obniżenia popytu konsumpcyjnego przewidujemy, że również po otwarciu sklepów przychody będą niższe - zaznaczył Pilch.

W spółce szacują, że perspektywa powrotu do poziomów sprzedaży zbliżonych do poprzedniego roku pojawi się dopiero wraz ze startem kolekcji jesiennej. Utrata przychodów, która nastąpi w pierwszej połowie roku nie będzie możliwa do zrekompensowania w pozostałej części roku.

Obecna sytuacja oznacza, że w 2020 roku, po raz pierwszy od siedmiu lat, spółka nie osiągnie dwucyfrowej dynamiki przychodów i zysków.

VRG chce się koncentrować na zachowaniu płynności finansowej i poprawie zarządzania kapitałem obrotowym. Będzie dążyć do ograniczenia kosztów, planuje również zmniejszyć planowane inwestycje do ok. 15 mln zł. Grupa przystąpi też do renegocjacji stawek czynszowych i przyspieszy zamknięcia nierentownych sklepów.

Spółka zamierza intensyfikować sprzedaż w sklepach internetowych poprzez optymalizację procesu zakupowego - skrócenie czasu dostawy, ułatwienie zwrotów oraz rozwijanie systemu rekomendacji kolejnych zakupów.

- Przewidujemy, że udział sklepów internetowych w naszych przychodach przekroczy wyraźnie 20 proc. - wskazał Pilch.

VRG oczekuje, że w pierwszym kwartale 2020 roku przychody w kanale e-commerce będą stanowić 24 proc. sprzedaży grupy. Rok wcześniej było to 15 proc.

VRG SA (poprzednia nazwa Vistula Group SA) jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 1993 roku. Grupa VRG jest właścicielem znaków towarowych w pięciu głównych liniach: Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler Milano i W.Kruk.

EEC On-line

Retransmisja sesji:

EEC Online - Sesja: Rynek nieruchomości komercyjnych – koniunktura, inwestycje, klient


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.254.88
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!