PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Seniorzy na zakupach

Seniorzy na zakupach
  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 17 sie 2017 11:13

Jeszcze kilkanaście lat temu seniorzy byli niedocenianą grupą klientów, a produkty i usługi rzadko były dopasowane do ich potrzeb. Dziś o emerytów walczą banki, sieci komórkowe, biura turystyczne, koncerny medyczne, a nawet samochodowe. Sami seniorzy coraz częściej surfują w Internecie, robią zakupy online i żyją aktywnie. Jakimi są konsumentami? Czy gospodarka odpowiada na ich potrzeby? Co najczęściej kupują i ile przeznaczają na zakupy?Na te pytania odpowiedzi szukali eksperci Funduszu Hipotecznego DOM.

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 17 sie 2017 11:13

Co i jak kupują seniorzy?

Zmieniająca się mentalność seniorów wiąże się z coraz większym apetytem konsumpcyjnym. Emeryci chętniej robią zakupy, które podnoszą jakość ich życia, a nie tylko zapewniają przetrwanie. Okazuje się, że najlepszym argumentem przekonującym do zakupu danego sprzętu lub usługi dla 40 proc. osób w wieku 60-75 lat jest atrakcyjna oferta oraz promocje[5]. Warto tu zaznaczyć, że dzięki pogłębiającej się informatyzacji seniorów sklepy internetowe coraz częściej obsługują starszych klientów, a osoby powyżej 60 roku życia stanowią już 6 proc. klientów e–sklepów. Aby przyciągnąć ich uwagę stosowane są m.in. specjalne czcionki oraz szata graficzna. Okazuje się również, że seniorzy chętniej decydują się na zakup samochodu. Zwykle wybierają modele proste i uniwersalne – aż 70 proc. osób powyżej 65 roku życia zdecydowało się na Skodę Fabię w modelu hatchback, z manualną skrzynią biegów, o małej pojemności silnika.

Kolejnym trendem są podróże. Sektor turystyczny kieruje do tej grupy wiekowej specjalną i coraz szerszą ofertę. Osoby powyżej 60 roku życia - ze względu na brak zobowiązań zawodowych - zwykle decydują się na wyjazd poza sezonowym szczytem. Według serwisu TravelPlanet.pl w sezonie turystycznym na wakacje wybiera się jedynie 24 proc. emerytów. Po sezonie jest ich znacznie więcej. Osoby starsze najchętniej wybierają się nad morze (89 proc.) oraz jeziora (75 proc.). Duża część wypoczywa jednak we własnym ogródku, na działce lub wyjeżdża na jednodniowe wycieczki organizowane przez coraz większą liczbę biur turystycznych. – Najważniejszym aspektem udanej współpracy z seniorami jest wysoka jakość obsługi, czytelna i jasna komunikacja oraz czas na podjęcie decyzji. Emeryci lubią porównywać oferty i zadawać pytania. Są grupą społeczną, która potrzebuje znacznie więcej czasu na podjęcie decyzji zakupowej, aniżeli osoby z innych grup wiekowych. Jeśli już zdobędziemy ich zaufanie staną się lojalnym klientem. Jeśli je stracimy, nigdy do nas nie wrócą – podkreśla Robert Majkowski z Funduszu Hipotecznego DOM.

Senior na rynku usług finansowych

Seniorzy są grupą, która aktywnie korzysta z usług finansowych: posiada rachunki bankowe, zaciąga kredyty i pożyczki konsumpcyjne, używa kart kredytowych, korzysta z renty dożywotniej. Według Biura Informacji Kredytowej seniorzy stanowią 18 proc. wszystkich kredytobiorców. Dodatkowo 12 proc. kart kredytowych należy właśnie do osób w wieku 60+[10]. Rośnie również liczba osób korzystających z renty dożywotniej, choć Polska, na tle USA, Wielkiej Brytanii, czy innych krajów europejskich, dopiero rozwija się w tym zakresie.

Sami emeryci są dla banków i instytucji finansowych lojalną i solidną grupą odbiorców. Dlaczego? Po pierwsze notują regularne i stałe wpływy, dzięki czemu mogą zaplanować swoje wydatki, uwzględniające comiesięczne płatności ratalne. Rynek finansowy coraz chętniej przygotowuje specjalne oferty dla osób starszych: konta internetowe, lokaty, pożyczki.

EEC On-line

Retransmisja sesji:

EEC Online - Sesja: Rynek nieruchomości komercyjnych – koniunktura, inwestycje, klient


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.245.48
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!