Na rynku w dalszym ciągu obserwujemy procesy repozycjonowania starszych obiektów handlowych poprzez modernizacje, rozbudowy i remonty. Swoje sklepy modernizują także najemcy. W okresie styczeń-marzec br., poza umowami typu pre-lease w budowanych obecnie obiektach, obserwowane były liczne transakcje w istniejących centrach handlowych, szczególnie w sektorach: spożywczym, mody, a także sportu i rekreacji.

— Dużą aktywnością w I kwartale odznaczał się sektor spożywczy. Zamknięcie sieci supermarketów Alma spowodowało ekspansję konkurencyjnych marek, które zajęły powierzchnie zarezerwowane wcześniej przez operatora. Przykładem takich transakcji są m. in.: Carrefour w Galerii Olimp oraz w centrum Aura w Olsztynie, Intermarche w Galerii Młociny, czy Piotr i Paweł w Klifie — mówi Katarzyna Michnikowska, dyrektor w Dziale Doradztwa i Badań rynku Colliers International.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU (73%) JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL