PARTNERZY PORTALU

Sfinks poprawił wyniki finansowe

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Dodano: 15 maj 2015 09:50

Spółka Sfinks Polska, do której należą sieci Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK, osiągnęła w I kwartale 2015 roku jednostkowe przychody ze sprzedaży w wysokości 42,7 mln zł, co oznacza wzrost o 3,9 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu roku 2014.

Jednocześnie o 47 proc. spółka zwiększyła zysk brutto na sprzedaży - z 5,8 mln zł w I kwartale 2014 r. do 8,5 mln zł w I kwartale 2015 r. Po raz kolejny Sfinks odnotował także jednostkowy zysk netto - w okresie od stycznia do marca br. osiągnął on wartość 1,1 mln zł, podczas gdy I kwartał 2014 roku Sfinks zakończył jeszcze ze stratą w wysokości 33 tys. zł. Podwoiła się też EBITDA spółki, która w I kwartale br. wyniosła 6,3 mln zł w porównaniu do 3,2 mln zł uzyskanych przed rokiem.

- Zmiany, które zaszły w naszych restauracjach w obszarze oferty, jakości usług i organizacji lokali w ramach sieci przynoszą obecnie oczekiwane efekty, zarówno w zakresie wyników finansowych, jak i korzystnych opinii klientów. W pierwszych trzech miesiącach tego roku znacznie, bo aż ponad czterokrotnie, poprawiliśmy wynik spółki na działalności operacyjnej przy zbliżonej liczbie restauracji. Osiągnął on poziom 4,2 mln zł, gdy w I kwartale 2014 roku wyniósł 0,9 mln zł. Najnowsze badania przeprowadzone wśród naszych klientów również są dla nas optymistycznie, bowiem widać z nich, że doceniają oni naszą obsługę i szerokie menu, co w efekcie przyczynia się do częstszego odwiedzania naszych restauracji. Mając ustabilizowany biznes, będziemy dążyć do dalszego rozwoju naszych sieci i otwierać kolejne lokale zgodnie z założeniami naszej strategii - mówi Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

W pierwszych trzech miesiącach tego roku Sfinks Polska otworzyła dwa lokale marki Sphinx - w nadmorskim Kołobrzegu oraz w Warszawie w Błękitnym Wieżowcu. Z kolei w drugim kwartale ruszył Sphinx na Rynku Głównym w Krakowie. Do końca pierwszego półrocza planowane jest jeszcze uruchomienie lokali pod szyldem tej marki m.in. w Malborku, Jastarni, Lublinie, Wrocławiu oraz Chłopskiego Jadła w Poznaniu. Ponadto spółka ma już zawarte umowy na kolejne lokale, których otwarcia przewidziane są w następnych kwartałach.

Od stycznia do marca br. grupa Sfinks Polska odnotowała również poprawę wyników na poziomie skonsolidowanym. Przychody ze sprzedaży wyniosły w tym okresie 43,6 mln zł, wobec 41,2 mln zł uzyskanych w roku poprzednim. Natomiast sprzedaż uwzględniająca wyłączone z konsolidacji restauracje franczyzowe osiągnęła poziom 46,7 mln zł (44,3 mln w I kwartale 2014). Ponadto w pierwszych trzech miesiącach br. grupa Sfinks wygenerowała zysk netto w wysokości 1 mln zł (0,7 mln zł w I kwartale 2014) oraz skonsolidowaną EBITDA o wartości 6,1 mln zł (4 mln zł w I kwartale 2014).

Sfinks Polska zarządza 108 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią 94 restauracji Sphinx (segment casual dining), 9 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 5 restauracjami Wook (segment casual dining).


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.231.147.28
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

PARTNERZY SERWISU

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POPULARNE



Newsletter propertynews.pl

Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail
Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!