Sieć Real liczy 282 sklepy w Niemczech i zatrudnia 34 000 pracowników. W ostatnim kwartale Real zanotował stratę i spadek sprzedaży o 7,2 proc.

Zagraniczni gracze unikają rynku niemieckiego od czasu, kiedy w 2006 roku wycofał się z niego Walmart. Pojawiły się jednak spekulacje, że Amazon może być zainteresowany detalistami w Niemczech, które dla internetowego giganta są drugim rynkiem po Stanach Zjednoczonych.

- Niemiecki rynek e-grocery jest bardzo słabo rozwinięty, a Niemcy są bardzo ważnym krajem dla Amazona – mówi analityk Bernstein Bruno Monteyne. Jego zdaniem, spekulowana cena na poziomie 1 miliarda euro nie byłaby przeszkodą dla giganta e-commerce.

Metro sprzedało już swoje domy towarowe Kaufhof.

Real, który w 2012 r. sprzedał swoje sklepy w Europie Wschodniej grupie Auchan, na rynku niemieckim boryka się z ostrą konkurencją ze strony Aldi i Lidl, a także sklepów internetowych.

Jak powiedział dziennikarzom Olaf Koch, dyrektor generalny Metro AG, zamiar sprzedaży sieci Real nie ma związku z zakupem w ostatnim miesiącu pakietu akcji Metro przez czeskiego inwestora Daniela Kretinsky’ego.

Przypomnijmy, Amazon w ubiegłym roku kupił w USA sieć sklepów stacjonarnych Whole Foods. W II kw. tego roku, zaledwie rok po nabyciu Whole Foods, sklepy stacjonarne odpowiadają za 8,1 proc. całości przychodów firmy.

Czytaj więcej na portalu DlaHandlu.pl

 

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl