PARTNERZY PORTALU


Sieci Grupy Vistula na plusie po pierwszym półroczu. Oprócz Deni Cler

Sieci Grupy Vistula na plusie po pierwszym półroczu. Oprócz Deni Cler
  • Autor: Propertynews.pl
  • Dodano: 03 wrz 2012 09:35

W I półroczu 2012 roku przychody ze sprzedaży Grupy Vistula wyniosły 187,5 mln zł i były o 11,1 mln zł wyższe (6,3 proc.) niż w analogicznym okresie roku poprzedniego - podała spółka w raporcie. W tym czasie zysk na działalności operacyjnej sięgnął 12,5 mln w stosunku do 11,5 mln zł w I połowie 2011 roku.

  • Autor: Propertynews.pl
  • Dodano: 03 wrz 2012 09:35

Przychody ze sprzedaży segmentu odzieżowego w I półroczu 2012 roku sięgnęły 114,2 mln zł i były wyższe o 4,3 mln zł (tj. o 3,9 proc.) od przychodów w I półroczu 2011 roku.

"Powyższy wzrost sprzedaży związany jest ze wzrostem detalicznej sprzedaży w salonach Vistula: o 4,2 mln zł (tj. o 8,5 proc.) oraz Wólczanka - o 2,7 mln zł (tj. o 14,7 proc.)" - czytamy w raporcie.

Jednocześnie Grupa zanotowała spadek sprzedaży w marce Deni Cler (o 2,5 proc.) oraz sprzedaży hurtowej (o 7,4 proc).

Jak informuje firma, pomimo wzrostu kosztów wynajmu powierzchni handlowych, związanych z wysokim kursem EUR/PLN, w okresie I półrocza 2012 roku zysk operacyjny segmentu odzieżowego wyniósł 18,7 mln zł i był porównywalny z wynikiem osiągniętym w analogicznym okresie roku poprzedniego.

W przypadku segmentu jubilerskiego w I półroczu br. Grupa zanotowała wzrost przychodów, którego sprzedaż wyniosła 0,8 mln zł i była o 6,4 mln zł wyższa (tj. o 9,9 proc.) niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

"Istotnym czynnikiem mającym wpływ na wyniki tego segmentu był poziom osiągniętej marży, która w ujęciu procentowym obniżyła się do poziomu 48,7 proc., jednocześnie jednak jej poziom wartościowy związany z wzrostem sprzedaży wyniósł 34,4 mln zł i był o 0,6 mln zł, tj. o 1,8 proc., wyższy niż marża brutto wygenerowana w I półroczu 2011 roku" - czytamy dalej.

Spółka podaje, że powodem tego, poza niekorzystnym kursem walutowym związanym z wyższymi kosztami zakupu surowców i towarów, był znaczny wzrost sprzedaży zegarków, które zwiększyły swój udział w strukturze sprzedaży segmentu. "Ze względu na fakt, że stanowią one kategorię produktów generującą niższe marże w ujęciu procentowym niż wyroby jubilerskie, osiągnięta dynamika wzrostu marży segmentu jest znacznie niższa od zanotowanej dynamiki sprzedaży" - podaje firma.

W związku z niekorzystnym poziomem kursów walutowych zwiększeniu uległy koszty operacyjne segmentu. Koszty wynajmu powierzchni handlowej były w I półroczu 2012 roku wyższe o 1 mln zł (13,2 proc.). Z uwagi na powyższe czynniki, wynik segmentu jubilerskiego w I półroczu 2012 roku wyniósł 8,7 mln zł w stosunku do 10,4 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Koszty sprzedaży w I półroczu 2012 roku wyniosły 69,4 mln zł i były wyższe o 2,9 mln zł (4,4 proc.) w stosunku do kosztów poniesionych w analogicznym okresie roku 2011. "Decydującym czynnikiem wzrostu kosztów sprzedaży był wzrost kosztów funkcjonowania salonów firmowych (wzrost o 2,5 mln zł) związany w głównej mierze z rosnącymi kosztami najmu powierzchni handlowych wynikającymi z niekorzystnego kursu EUR/PLN" - czytamy dalej.

W II kwartale 2012 roku firma sfinalizowała transakcje sprzedaży dwóch z posiadanych nieruchomości, w których spółka prowadziła salony firmowe. Z pozyskanych środków w wysokości 14,5 mln zł netto kwota ok. 12,3 mln zł została przeznaczona na spłatę kredytów. Zysk operacyjny na tych transakcjach wyniósł 6,4 mln zł.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.95.208
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!