PARTNERZY PORTALU


Sieci handlowe coraz szybciej spłacają zobowiązania

  • Autor: Dziennik Gazeta Prawna
  • Dodano: 29 lip 2014 09:21

Sieci handlowe coraz więcej zobowiązań regulują na czas. Najdłużej na pieniądze czekają przedsiębiorcy zaopatrujący sklepy osiedlowe, bo ten segment rynku boryka się z największymi problemami - informuje Dziennik Gazeta Prawna.

  • Autor: Dziennik Gazeta Prawna
  • Dodano: 29 lip 2014 09:21

Jak pokazuje analiza moralności płatniczej przeprowadzona przez wywiadownię gospodarczą Bisnode Polska, sieci z roku na rok coraz lepiej rozliczają się ze swoimi partnerami biznesowymi. Na koniec ubiegłego roku 73,2 proc. ich zobowiązań finansowych było regulowanych na czas. W I kw. tego roku odsetek zapłaconych w terminie faktur stanowił już ponad 77 proc. Liczba zobowiązań przeterminowanych do 30 dni od daty płatności zmniejszyła się z 19,46 proc. do 16,92 proc. Spadł też odsetek tych zobowiązań, które mają opóźnienie powyżej 60 dni z 4,93 do 3,7 proc.

Jak informuje DGP współpracę z sieciami handlowymi warto nawiązać z pominięciem hurtowni, bowiem w tych ostatnich za dostawy producentom płaci się z roku na rok gorzej. W 2011 r. hurtownie w terminie regulowały 73,60 proc. swoich zobowiązań finansowych. W ubiegłym roku ten odsetek był już o prawie 3 pp mniejszy. Zatem producenci, którzy stawiają na pośrednictwo hurtowni w dotarciu do sklepów, nie dość, że mniej dostaną za swoje towary, bo muszą się z nimi podzielić marżą, to jeszcze dłużej poczekają na zapłatę.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Biorąc pod lupę każdy z formatów sklepów, można się przekonać, że zdecydowanie najlepiej pod tym względem wypadają dyskonty. Już prawie 86 proc. zobowiązań finansowych regulują na czas. Taki wynik osiągnęły w I kw. tego roku. Dla porównania - w 2012 r. w terminie opłacały 81,17 proc. faktur.

To efekt zmiany strategii współpracy z kontrahentami. Dyskonty musiały to zrobić, bo borykały się z ciągłością zaopatrzenia, a wielu producentów nie wytrzymywało wyśrubowanych warunków, jakie narzucały im dyskonty, co kończyło się zerwaniem kontraktów. Postawiono wreszcie nie tylko na cenę, ale i na jakość wyrobów. To zaowocowało nie tylko większą liczbą klientów, ale i napływem tych zamożniejszych. Polepszyły się obroty dyskontów, a wraz z tym ich kondycja finansowa.

Tylko nieco gorszymi płatnikami od dyskontów są supermarkety. Te terminowo regulują 81,78 proc. zobowiązań. Co ważne, tego rodzaju sklepy wyróżniają się na tle innych tym, że najmniej mają faktur przeterminowanych powyżej 60 dni. Te stanowią zaledwie 0,86 proc.

Za supermarketami plasują się hipermarkety. Na bieżąco w I kw. tego roku regulowały 69,16 proc. faktur. To nieco lepiej niż pod koniec 2013 r., kiedy na czas opłacały 66,54 proc. zobowiązań. Można natomiast powiedzieć, że wróciły pod tym względem do praktyki stosowanej w 2011 r. i wcześniej. Wówczas bowiem 68,5 proc. płatności realizowały w terminie. Najgorszymi płatnikami wśród sieci ciągle pozostają sklepy osiedlowe. Co więcej ich moralność płatnicza niewiele się zmienia.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.235.155
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!