PARTNERZY PORTALU


Sieci handlowe mają za sobą dobre półrocze

  • Autor: Dziennik Gazeta Prawna
  • Dodano: 18 lip 2012 08:52

Powolne hamowanie sprzedaży detalicznej nie jest jeszcze odczuwalne przez działające w Polsce sieci detaliczne. Pierwsze półrocze było udane dla zdecydowanej większości firm. Szczególnie dla Biedronki, która odnotowała wzrost obrotów o 21 proc. do równowartości 1,5 mld euro. Również Lidl przyznał się, że udało mu się utrzymać dynamikę sprzedaży na podobnym dodatnim poziomie co w analogicznym okresie roku ubiegłego - pisze Dziennik Gazeta Prawna".

  • Autor: Dziennik Gazeta Prawna
  • Dodano: 18 lip 2012 08:52
Jak podaje "DGP", całkiem dobrze wiedzie się też sieciom supermarketów, a to dlatego, że starają się dotrzeć ze swoimi sklepami coraz bliżej miejsca zamieszkania konsumentów. W Intermarche obroty zwiększyły się o ponad 15 proc., w Polomarkecie o 12,5 proc., a w Piotrze i Pawle o 11 proc.

Najgorzej sytuacja wygląda w hipermarketach, skąd konsumenci powoli uciekają do mniejszych, bardziej kameralnych sklepów. Zwłaszcza że dzięki agresywnej konkurencji ceny we wszystkich typach sklepów wyrównują się i hipermarkety nie są już jak kiedyś o 20 - 30 proc. tańsze od sklepów osiedlowych czy o 10 - 15 proc. od supermarketów. Jak dotąd wynikami za I półrocze pochwalił się E.Leclerc, który ogłosił 7-proc. wzrost obrotów. Na tle konkurencji supermarketów i dyskontów taka dynamika wypada dość blado.

Dobre wyniki skłaniają największe sieci do utrzymania dotychczasowych planów rozwoju. Do końca roku największe sieci handlowe otworzą jeszcze kilkaset sklepów we wszystkich formatach - pisze "DGP".


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.144.31
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!