PARTNERZY PORTALU


Sieci handlowe wydały na reklamę ponad ćwierć miliarda złotych

Sieci handlowe wydały na reklamę ponad ćwierć miliarda złotych
  • Autor: Propertynews.pl
  • Dodano: 22 lip 2014 16:34

Kogo zaskoczył jeleń w samochodzie, a kto szukał na półkach dyskontów produktów na piknik? W drugim kwartale 2014 roku wydatki reklamowe sieci handlowych w Polsce utrzymały się na poziomie podobnym do roku ubiegłego i wyniosły łącznie 272 mln zł - wynika z danych admonit, aplikacji do monitorowania kampanii i wydatków reklamowych w mediach.

  • Autor: Propertynews.pl
  • Dodano: 22 lip 2014 16:34

Aż 90 procent tej kwoty stanowią wydatki dziesięciu największych reklamodawców wśród działających w Polsce supermarketów, hipermarketów, dyskontów i sklepów typu convenience. Jak wynika z badania Instytutu Monitorowania Mediów, wzrost wydatków na reklamę w prasie, radiu i telewizji, wiąże się z reguły ze wzrostem popularności sieci handlowych w internecie i mediach społecznościowych.

104 mln zł, jakie Lidl przeznaczył na promocję w telewizji, radiu i prasie, to kwota rekordowa. Budżet promocyjny tej marki był niemal dwukrotnie wyższy niż wydatki drugiej w rankingu Biedronki. Nawet w gorącym dla reklamodawców czwartym kwartale 2013 roku, kiedy reklamodawcy sięgnęli do kieszeni głębiej z uwagi na święta Bożego Narodzenia, Lidl wydał o 10 mln zł mniej niż w drugim kwartale 2014 roku. W ujęciu rok do roku wydatki wzrosły o 35 mln zł, a w ujęciu kwartalnym - o 20 mln zł. W badanym okresie kampania Biedronki (debiut kreacji z udziałem animowanych zwierząt: jelenia prowadzącego auto bądź niedźwiedziej rodziny na zakupach) była warta blisko 55 mln zł - o 7 mln zł więcej niż rok temu i o 20 mln zł więcej niż w pierwszym kwartale. W stosunku do pierwszego kwartału kolejnością zamieniły się Tesco i Żabka, których wydatki na promocję wyniosły analogicznie 29,3 i 17,7 mln zł. Pierwszą piątkę zamyka Kaufland, który reklamował się za ponad 14 mln zł - niemal tyle samo, co rok temu, lecz dwukrotnie więcej niż w pierwszym kwartale 2014 roku.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU (81%) JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.222.124
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!