PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Sieci jubilerskie rosną w siłę

Sieci jubilerskie rosną w siłę
Briju
  • Autor: PAP
  • Dodano: 04 kwi 2016 15:59

Briju chce otworzyć w tym roku 12-16 nowych sklepów i tym samym powiększy ofertę do ok. 45 salonów. Skokowi w rozwoju sprzyjać ma... dobra passa na rynku jubilerskim.

- Chcemy otworzyć w tym roku 12-16 sklepów, tak by na koniec roku sieć liczyła ok. 45 salonów. Część umów mamy już podpisanych, więc otwarcie kilkunastu punktów wydaje się bezpieczne, ale wszystko zależy od lokalizacji - powiedział prezes spółki Przemysław Piotrowski.

W zeszłym roku sieć sprzedaży Briju powiększyła się o 18 sklepów i na koniec roku liczyła 30 punktów. Obecnie działają 33 sklepy.

Prezes szacuje, że na polskim rynku spółka mogłaby zmieścić 100-120 swoich salonów. Przewiduje dalszą konsolidację rynku jubilerskiego.

- W tej chwili poza sieciami jest około 50 proc. rynku. Można szacować, że ten udział spadnie do ok. 30 proc. sprzedaży - powiedział Piotrowski.

Jego zdaniem można oczekiwać dalszego wzrostu rynku w tym roku.

- Nie ma obaw, by rynek jubilerski miał być spadający. Segment dóbr luksusowych, w tym segment jubilerski, powinien dalej rosnąć. W tym roku spodziewany jest wzrost rynku o 8 proc. - powiedział.

Briju zajmuje się projektowaniem, produkcją, dystrybucją oraz sprzedażą detaliczną wyrobów jubilerskich. Drugim segmentem działalności Briju jest handel hurtowy i obróbka kruszców metali szlachetnych – głównie złota i srebra.

W 2015 roku Briju miało 567,1 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 44,3 proc. Zysk brutto ze sprzedaży wzrósł o 40,1 proc. do 39,9 mln zł, EBITDA wzrosła o 29,8 proc. do 20,8 mln zł, a zysk netto do 17,8 mln zł (wzrost o 41,7 proc. rdr).

W segmencie wyrobów jubilerskich przychody wzrosły o ok. 80 proc. do 26,6 mln zł, a wynik operacyjny był ujemny, na poziomie 1,08 mln zł (wobec 270 tys. zł zysku rok wcześniej).

Spółka tłumaczy, że wynik został obciążony kosztami otwarcia 18 nowych sklepów i kosztami kampanii marketingowej w czwartym kwartale (prawie 2 mln zł). W drugim półroczu tego roku spółka też przewiduje uruchomienie kampanii reklamowej, której koszt może być podobny.

Sprzedaż porównywalna w salonach Briju wzrosła w ubiegłym roku o prawie 39 proc. Spółka nie ujawnia swoich oczekiwań na ten rok, liczy jednak, że sprzedaż LFL wzrośnie.

W segmencie surowców przychody Briju w 2015 roku zwiększyły się o 43 proc. do 540,5 mln zł, a zysk operacyjny wzrósł o prawie 39 proc. do 20,6 mln zł.

Spółka poinformowała, że chce się skupić w tym roku na wzroście efektywności i optymalizacji kosztów. Prezes nie chciał jednak podawać szczegółów.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.35.159
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!