Sieci opuszczają polskie centra handlowe. Komu nie sprzyja koniunktura?


Z danych Bisnode Polska wynika, że w 2018 roku z polskiego rynku zniknęło ich ok. 11 tys. sklepów. Choć prym wiodą małe placówki ogólnospożywcze to dobra koniunktura nie pomogła też sieciom obecnym od lat w centrach handlowych. To efekt nie tylko zakazu handlu w niedziele, ale także konkurencji w internecie oraz polityki sieciowych gigantów.
W ostatnich miesiącach z polskich centrów handlowych zniknęła m.in. kanadyjska marka obuwnicza Aldo. Sieć opuściła Polskę 13 latach działalności. Tuż przed zamknięciem w butikach odbyły się wielkie wyprzedaże asortymentu. Decyzja sieci była zaskoczeniem gdyż jeszcze w 2017 roku Aldo otwierało i modernizowało salony sprzedaży oraz uruchomiło sklep w Galerii Północnej w Warszawie. Firma posiadała w sumie kilkanaście salonów na terenie największych miast w Polsce.
Jesienią 2018 roku z polskiego rynku wycofała się marka Dunkin’ Donuts. Plany firmy opiewały na utworzenie w ciągu 7 lat 44 lokali na terenie całej Polski. - Wszystko, co dobre, kiedyś się kończy i, niestety, lokale Dunkin' Donuts po 3 latach znikają z mapy Polski. Ta smutna decyzja nie była łatwa, ale w zaistniałych okolicznościach okazała się konieczna. Dziękujemy za wszystkie wspólnie zjedzone donuty – napisano wówczas na facebookowym profilu sieci.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
© Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (3)
Odpowiedz-
7
0
Odpowiedz-
5
0
Odpowiedz-
0
0