PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Sieci opuszczają polskie centra handlowe. Komu nie sprzyja koniunktura?

Sieci opuszczają polskie centra handlowe. Komu nie sprzyja koniunktura?
Fot. shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 08 lut 2019 08:48

Z danych Bisnode Polska wynika, że w 2018 roku z polskiego rynku zniknęło ich ok. 11 tys. sklepów. Choć prym wiodą małe placówki ogólnospożywcze to dobra koniunktura nie pomogła też sieciom obecnym od lat w centrach handlowych. To efekt nie tylko zakazu handlu w niedziele, ale także konkurencji w internecie oraz polityki sieciowych gigantów. 

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 08 lut 2019 08:48

W ostatnich miesiącach z polskich centrów handlowych zniknęła m.in. kanadyjska marka obuwnicza Aldo. Sieć opuściła Polskę 13 latach działalności. Tuż przed zamknięciem w butikach odbyły się wielkie wyprzedaże asortymentu. Decyzja sieci była zaskoczeniem gdyż  jeszcze w 2017 roku Aldo otwierało i modernizowało salony sprzedaży oraz uruchomiło sklep w Galerii Północnej w Warszawie. Firma posiadała w sumie kilkanaście salonów na terenie największych miast w Polsce.

Jesienią 2018 roku z polskiego rynku wycofała się marka Dunkin’ Donuts.  Plany firmy opiewały na utworzenie w ciągu 7 lat 44 lokali na terenie całej Polski. - Wszystko, co dobre, kiedyś się kończy i, niestety, lokale Dunkin' Donuts po 3 latach znikają z mapy Polski. Ta smutna decyzja nie była łatwa, ale w zaistniałych okolicznościach okazała się konieczna. Dziękujemy za wszystkie wspólnie zjedzone donuty – napisano  wówczas na facebookowym profilu sieci. 

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

WSZYSTKIE KOMENTARZE (3)

  • Agnieszka 2019-02-08 12:07:57
    Autorowi artykułu sugeruję bardziej wnikliwą analizę powodów, dla których sieci opuszczają polski rynek. Niesprzyjająca koniunktura nie ma wiele wspólnego ze zniknięciem Matrasa z rynku. Więc albo tytuł artykułu niewłaściwy, albo przykłady nieodpowiednie.
  • Aneta 2019-02-08 12:36:12
    Mnóstwo błędów w artykule, jakby pisane na kolanie. Czy ktoś to czyta przed publikacją?
  • Jerzy 2019-02-13 11:59:44
    Tak , można się zgodzić z autorem artykułu .Każdy z tych podmiotów liczył na zyski z rynku . W biznes planach nie uwzględnili rozwoju sprzedaży w internecie .

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.202.88
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.