Silna konkurencja dyskontów osłabia hipermarkety
Jak wynika z raportu firmy Market Side w 2012 roku dyskonty utrzymały bardzo wysokie tempo ekspansji (plus 344 sklepy, dynamika 13 proc.), przy dość stabilnym, dojrzałym rynku hipermarketów. W 2012 roku największa dynamika wzrostu dotyczyła województw łódzkiego, małopolskiego, pomorskiego i mazowieckiego (17 proc.-18 proc. wzrost) oraz w dużych miastach.
Biedronka utrzymuje przewagę nad konkurencją. Szukając potencjału do dalszego rozwoju, jako pierwsza sieć dyskontów wchodzi na zauważalną skalę na wieś. Bardzo duże nasycenie dyskontami zauważalne jest w małych miastach (5,8 tys. mieszkańców na 1 sklep dyskontowy w miastach do 20 tys. mieszkańców). Jednocześnie nadal istnieje duży potencjał wzrostu, szczególnie w dużych i średnich miastach oraz w województwach mazowieckim, łódzkim, śląskim, małopolskim i świętokrzyskim.
Ponad połowa (51 proc.) dorosłej ludności Polski ma dyskont w zasięgu do 1 km - czytamy w raporcie Market Side.
Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
© Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.