PARTNERZY PORTALU

Silna konkurencja dyskontów osłabia hipermarkety

  • Autor: dlahandlu.pl
  • Dodano: 24 kwi 2013 08:07

Jak wynika z raportu firmy Market Side w 2012 roku dyskonty utrzymały bardzo wysokie tempo ekspansji (plus 344 sklepy, dynamika 13 proc.), przy dość stabilnym, dojrzałym rynku hipermarketów. W 2012 roku największa dynamika wzrostu dotyczyła województw łódzkiego, małopolskiego, pomorskiego i mazowieckiego (17 proc.-18 proc. wzrost) oraz w dużych miastach.

Biedronka utrzymuje przewagę nad konkurencją. Szukając potencjału do dalszego rozwoju, jako pierwsza sieć dyskontów wchodzi na zauważalną skalę na wieś. Bardzo duże nasycenie dyskontami zauważalne jest w małych miastach (5,8 tys. mieszkańców na 1 sklep dyskontowy w miastach do 20 tys. mieszkańców). Jednocześnie nadal istnieje duży potencjał wzrostu, szczególnie w dużych i średnich miastach oraz w województwach mazowieckim, łódzkim, śląskim, małopolskim i świętokrzyskim.

Ponad połowa (51 proc.) dorosłej ludności Polski ma dyskont w zasięgu do 1 km - czytamy w raporcie Market Side.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.78.122
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!