PARTNERZY PORTALU


Skala powrotu do zakupów w lipcu - znacznie powyżej oczekiwań

Skala powrotu do zakupów w lipcu - znacznie powyżej oczekiwań
Wyniki kolejny miesiąc wskazują na dalszą stopniową odbudowę sprzedaży i pierwszy od początku pandemii wzrost - podało Ministerstwo Rozwoju. Fot. Shutterstock
  • Autor: PAP
  • Dodano: 21 sie 2020 14:29

Sprzedaż detaliczna się odbudowuje, wracając na ścieżkę wzrostu, a skala powrotu do zakupów w lipcu była znacznie powyżej oczekiwań. W sierpniu spodziewamy się utrzymania trendu i wzrostu sprzedaży detalicznej na podobnym poziomie - poinformowało Ministerstwo Rozwoju.

Według danych GUS, sprzedaż detaliczna w cenach stałych w lipcu 2020 r. zwiększyła się o 3 proc. w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku. Wobec poziomu z czerwca br. była jednocześnie wyższa o 6,5 proc.

"Wyniki kolejny miesiąc wskazują na dalszą stopniową odbudowę sprzedaży i pierwszy od początku pandemii wzrost" - podało Ministerstwo Rozwoju. "W okresie styczeń-lipiec spadek sprzedaży wyniósł 3,9 proc. w ujęciu rocznym" - dodał.

Wedle resortu największy wzrost sprzedaży detalicznej zaobserwowano w przedsiębiorstwach sprzedających "meble, rtv, agd" o 15,8 proc., wzrosty odnotowano także w grupach: "tekstylia, odzież, obuwie" - o 5,3 proc., "prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach" - o 2,3 proc. oraz "pojazdy samochodowe, motocykle, części" - o 0,7 proc.

MR podało, że spadek wykazały jednostki handlujące paliwami stałymi, ciekłymi i gazowymi (o 2,8 proc.), żywnością, napojami alkoholowymi i wyrobami tytoniowymi (o 1,0 proc.), jak również podmioty zaklasyfikowane do grupy "pozostałe" (o 1,4 proc.).

"Sprzedaż farmaceutyków, kosmetyków, sprzętu ortopedycznego utrzymała się na niezmienionym poziomie" - czytamy.

"Zwiększeniu aktywności w sprzedaży stacjonarnej towarzyszył spadek sprzedaży detalicznej przez Internet. W porównaniu z poprzednim miesiącem, wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących spadła o 10,3 proc." - skomentowało ministerstwo.

Według MR udział tej sprzedaży spadł z 7,7 proc. w czerwcu br. do 6,5 proc. w lipcu br.

Zdaniem resortu spadek udziału sprzedaży przez internet wykazały m.in. przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grupy "prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach" (odpowiednio z 21,8 proc. do 19,4 proc.), a także podmioty z grup "tekstylia, odzież, obuwie" (z 19,5 proc. do 16,8 proc.) oraz "meble, rtv, agd" (z 14,1 proc. do 11,1 proc.).(PAP)

pgo/ pad/


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.71.23
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!