PARTNERZY PORTALU


Słaba koniunktura w branży gastronomicznej

Słaba koniunktura w branży gastronomicznej
  • Autor: Parkiet
  • Dodano: 07 maj 2011 14:03

Rok 2010 był kolejnym trudnym okresem dla polskiego rynku gastronomicznego. Po części przyczynił się do tego trwający kryzys gospodarczy, który zmusił konsumentów do oszczędności. Na złą koniunkturę w branży gastronomicznej wpłynął też zbieg niesprzyjających okoliczności, w tym długa i ostra zima oraz katastrofa samolotu prezydenckiego - podaje Parkiet.

  • Autor: Parkiet
  • Dodano: 07 maj 2011 14:03

Znaczącej poprawy restauratorzy spodziewają się dopiero w 2012 r., wynika z raportu „Rynek HoReCa w Polsce 2011. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2011-2013".

Tylko co piąta placówka gastronomiczna, spośród 600 biorących udział w badaniu, oceniła ubiegłoroczną sytuację na rynku gastronomicznym jako lepszą niż w 2009 r. Aż czterokrotnie więcej było niezadowolonych. Jak czytamy w Parkiecie, odsetek restauratorów twierdzących, że koniunktura w branży była gorsza lub zdecydowanie gorsza wzrósł natomiast do 66 proc., czyli o 5 pkt. proc. w stosunku do sytuacji z 2009 r.

Właściciele lokali gastronomicznych winą za to obarczali głównie kryzys i rosnące bezrobocie, które przyczyniły się do mniejszej liczby klientów jedzących poza domem oraz do zmniejszenia wydatków dotychczasowych bywalców restauracji. Cześć z nich jako przyczynę wskazała także wzrost cen i rosnąca konkurencję.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.234.143.26
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!