PARTNERZY PORTALU


Słabe wyniki spożywczych sieci handlowych

  • Autor: dlahandlu.pl
  • Dodano: 22 maj 2014 16:53

Według danych GUS sprzedaż detaliczna w I kw. 2014 r. wzrosła w Polsce o 1,8 proc. w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego. Nie był to jednak dobry czas dla spożywczych sieci handlowych, spadki LfL odnotowała m.in. Biedronka i Carrefour. Sieci słabsze wyniki tłumaczą głównie przesunięciem świąt na kwiecień.

Sprzedaż Grupy Eurocash w I kwartale 2014 r. wyniosła 3,72 mld zł, co oznacza spadek rok do roku o 3,7 proc. Spadek obrotów wynika głównie z zakończenia w ubiegłym roku współpracy z siecią Stokrotka oraz efektu przesunięcia świąt wielkanocnych na II kwartał 2014. Grupa zanotowała wyraźny wzrost sprzedaży w formatach Eurocash Cash&Carry (+9,2 proc. rok do roku), Delikatesy Centrum (+5,9 proc. głównie dzięki nowym otwarciom) oraz KDWT (+9,2 proc. m.in. w wyniku przejęć sfinalizowanych w 2013 r.).

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Handlowej Czerwona Torebka wyniosły w I kwartale 2014 roku 64 mln zł, co w porównaniu do 18 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku oznacza ponad trzykrotny wzrost. Jak informuje spółka, jest on wynikiem prowadzenia działalności w trzech formatach handlowych: dyskontowym, convenience oraz e-commerce.

Blisko 70 proc. przychodów ze sprzedaży pochodzi z segmentu handlowego. - Ze względu na nakłady ponoszone na rozwój projektów handlowych I kwartał 2014 roku Czerwona Torebka zamknęła stratą na poziomie 38 mln zł. Trudno sobie wyobrażać, by projekty, które są w fazie intensywnego rozwoju generowały pozytywne wyniki finansowe - komentuje Paweł Ciszek, prezes zarządu spółki Czerwona Torebka.

Przychody netto spółki Emperia Holding za I kw. 2014 wyniosły ponad 479,4 mln zł wobec 493 mln zł w analogicznym okresie 2013 r. Zysk wyniósł ponad 3,2 mln zł - w I kw. 2013 była to kwota 13, 707 mln zł. Głównymi zadaniami, które Grupa realizowała w I kwartale 2014 roku były: zakończenie wdrażania i kontynuacja procesu optymalizacji własnej logistyki; połączenie wszystkich spółek segmentu detalicznego; opracowanie i wdrożenie nowego formatu sklepów - Market Stokrotka. Strata to efekt spadku przychodów i wyższych niż zakładano kosztów logistyki. Stokrotka Sp. z o.o. poniosła również jednorazowy koszt w kwocie 1 mln zł z tytułu odszkodowania za przedterminowe rozwiązanie umowy najmu jednego ze sklepów Delima - podała spółka.

Alma Market wypracowała w I kwartale 2014 r. 420,2 mln zł przychodów ze sprzedaży i 8,4 mln zł straty netto. Rok wcześniej przychody spółki wyniosły 380,9 mln zł a zysk netto 1 mln zł.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • Grzegorz Niemier 2014-05-23 12:43:23
    Tytuł sugeruje, że artykuł dotyczy wszystkich większych sieci handlowych. A brakuje w nim chyba najprężniej rozwijającego się obecnie gracza - sieci LIDL. Moim zdaniem ta sieć odebrała klientów konkurencji i notuje stały dynamiczny wzrost obrotów. Nie wiem jak druga marka tej grupy - Kaufland, ale zapewne też nie zanotowała strat. Warto byłoby także opisać co oznacza liczenie obrotu LfL (skąd inąd jest to najbardziej miarodajny sposób) bo błędem jest porównywanie takiej statystyki z obrotem np. Czerwonej Torebki liczonym w wartościach bezwzględnych. LfL oznacza, że do porównania bierze się wyłącznie obiekty, które funkcjonowały przez cały badany okres. Nie są brane pod uwagę obiekty nowo otwierane ale także te które zostały zamknięte.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.40.250
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!