PARTNERZY PORTALU


Słabsza koniunktura w handlu

  • Autor: dlahandlu.pl
  • Dodano: 03 wrz 2014 14:56

W III kwartale 2014 roku koniunktura w handlu pogorszyła się. Ogólny wskaźnik koniunktury był ujemny - na niższym poziomie niż średnia dla tego okresu z ostatnich 10 lat - czytamy w komunikacie IRG SGH.

Odnotowano również spadek większości składowych wskaźników koniunktury (według rodzaju prowadzonej działalności, grupy zatrudnienia, czy dziedzin działalności handlowej) - w większości przypadków pozostały one negatywne. Towarzyszył temu lekki pesymizm przedsiębiorców,
którzy ocenili swoją ogólna kondycję jako słabą - saldo odpowiedzi na to pytanie wyniosło -1,4 punktu. Na aktualne saldo złożył się następujący rozkład odpowiedzi: 19,9% badanych przedsiębiorstw uznało ogólną kondycję swojego przedsiębiorstwa za dobrą, 58,9% ankietowanych za średnią, natomiast 21,3% za słabą.

W III kwartale w najlepszej sytuacji były przedsiębiorstwa handlowe działające w następujących branżach: artykułów i sprzętu gospodarstwa domowego oraz RTV, wyrobów farmaceutycznych, medycznych, kosmetyków i artykułów toaletowych, jak również obuwia i wyrobów skórzanych. Podobnie jak w poprzednim kwartale, możliwości poprawy sytuacji przedsiębiorstw handlowych ograniczały następujące czynniki: konkurencja, niedostateczny popyt oraz koszty zatrudnienia pracowników.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.212.130
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!